יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, העניק היום (רביעי) הצהרה לתקשורת, בה התייחס לפלונטר הפוליטי ולצעדים העתידיים של מפלגתו. "אנו נמצאים במצב חירום. היה מצופה מראש הממשלה לפעול לפיוס ולנסות לאחד את כל הקרעים אחרי שלוש מערכות בחירות. במקום זה נתניהו עוסק בדה-לגיטימציה של כל אחד ואחד שלא מסכים איתו. הוא מפעיל מכונה של שנאה, הסתה ושקרים".

"עמדותינו בעניין הרשימה המשותפת לא השתנו אבל לא נספק מודיעין לנתניהו. כל הניסיון לדון בשאלות על תחבורה ציבורית והשלטון המקומי זו התחמקות. אנחנו לא נכנסים בכלל לדיון מי אנחנו במי נתמוך או לא. עקרונית אנו לא פוסלים אף מפלגה, אף בן אדם. רוצים לראות קואליציה ציונית וליברלית", אמר ליברמן על חזונו להקמת הממשלה הבאה.

בהמשך דבריו, תקף את נתניהו ואמר כי "הניסיון לעשות דה-לגיטימציה של ישראל ביתנו וכל המפלגות שלא מוכנות להתיישר עם הניסיון של ראש הממשלה להציל את עצמו - זה דבר שיקדם אותנו למציאות הרבה פחות טובה. זה פוגע ביכולת של מדינת ישראל להתמודד עם האתגרים, עם מצב חירום כפי שנקלענו אליו. נתניהו רוצה בחירות רביעיות, הוא רוצה פסקת התגברות, הוא רוצה חוק צרפתי. כל השאר זה מסך עשן. למרות כל זה מקווה שנקים ממשלה יציבה".

כזכור, אתמול נפגש ליברמן עם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, בניסיון להקים ממשלה צרה. בפגישה נכחו גם חברי הנהגת כחול לבן יאיר לפיד, משה יעלון וגבי אשכנזי.

לאחר הפגישה כתב גנץ בטוויטר: "סיימתי כעת פגישה עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בהשתתפות חבריי להנהגת כחול לבן: לפיד, יעלון ואשכנזי. הפגישה הייתה טובה ועניינית מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות".