ספיר סבן, שהרבה זמן יחסית לא הוציאה שיר חדש, בחרה לזכר סבה האהוב שנפטר לאחרונה להקליט בטורקית את השיר הטורקי – Muhur ולמעשה בכנות, בעצבות ובדיוק שהיא מבצעת את השיר היא נשמעת במיטבה מבחינה ווקאלית.

אמנם אין לי מושג על מה היא שרה, ואמנם זה לא שיר מקורי שלה, אבל הוא נשמע בביצועה כנכתב עבורה, הן בביצוע מלא האמוציות והכוונה, הן בנסיבות הטראגיות שהולידו את הרעיון להקליט את השיר והן בבחירה המאוד מתאימה לה ולגוון קולה.

היא מלכתחילה לא מתיימרת להביא פה להיט אלא מגישה את עצמה במאת האחוזים ללא שום מסיכות וללא שום מניירות מיותרות. זמרת נשמה אמיתית.

בתקופה האחרונה שרית אביטן, זמרת עם המון פוטנציאל שהוכיח עצמו בעבר, בוחרת להוציא חומרים בינוניים ומטה שלא הולמים את קולה, לא מספקים את הסחורה ובעיקר מזיקים, לטעמי, לנסיקת הקריירה שלה שהייתה יכולה ואמורה להיות במקום הרבה יותר גבוה.

השיר החדש – "לא מסתדר" הוא דוגמא מובהקת לכך: הפזמון אמנם קליט, אך הטקסט הבנאלי והלא קליט במיוחד די אובד בתוך כל ההפקה המוזיקלית הטכנית מדי שעושה רע לקולה של אביטן ומוציאה אותה די עצורה ומוגבלת ווקאלית. 

לכך הוסיפו את העובדה שהבתים לא באמת מרימים להנחתה לפזמון ועם יותר מדי מאמץ מאולץ להישמע עדכנית, זה מתפקשש. מאכזב.

מה קורה כשבוסר נפגש עם מקצועיות? התשובה היא לא יותר מדי. בשיתוף הפעולה בין אגם בוחבוט לגל אדם (אחיו הצעיר של עומר) חשתי זאת היטב. 

מצד אחד, על פניו, השיר בעל פוטנציאל טוב להפוך ללהיט, הן מבחינת הטקסט, הלחן והעיבוד הפשוט שמצליח לגעת ולעשות היטב את העבודה.

אז איפה נמצא ה"אכילס"? בשילוב ההרמוני או ליתר דיוק הלא כל כך הרמוני של השניים: בוחבוט זמרת מנוסה ומשופשפת ומן הטבעי שהיא תבלוט בקולה יותר מאדם שהוא די בתחילת דרכו, ולכן אי השיוויון הקולי הזה הוא בעוכריו של השיר, מה גם שאדם קצת מגזים במניירות ונשמע כמתחקה אחר אחיו במקום להתאמץ ולחפש את הישות הקולית העצמאית והאישית שלו. 

בשורה התחתונה: השיר טוב, אבל ציפיתי ליותר.

מי שהכי הלהיב אותי השבוע היה נאור אורמיה שדי נעלם מהאופק וחזר עם מיני אלבום חדש – "משהו אמיתי" שמציג אותו באור מעולה וניכר כי נעשתה בו עבודה מושקעת ומלאת מחשבה. האלבום כולל מצד אחד בלדה שקטה מהסוג שאורמיה יודע לבצע היטב – "אור וחושך", בלדה המשלבת פופ עם כינורות ים תיכוניים וסלסול קל.

מצד שני הוא כולל שני שירי פופ טהורים, קצביים וקליטים שאפשר לשמוע אותם שוב ושוב ושוב ולא למאוס בהם: "רוקדת בשבת" ו"משהו אמיתי". עם טקסטים רומנטיים (קיטשיים קמעה, אבל נסלח לו) ולחנים מצוינים שזוכים להפקה מוזיקלית הדוקה ומושקעת אורמיה ה"חדש" נשמע במיטבו ומותיר צמא לעוד מבית היוצר שלו.

אהבה עצמית זה דבר חשוב, שאלו את דמי לובאטו שבחרה לקרוא ללהיטה החדש – I Love Me, פופ מתקתק ומלודי שקורא לאהבה והערכה עצמית (והדדית) ותופס את האוזן משמיעה ראשונה בקליטותו ודביקותו.

קייטי פרי הרעישה השבוע את תעשיית המוזיקה כשחשפה הריון ראשון מהשחקן אורלנדו בלום בקליפ לשירה החדש – Never Worn White, בלדה "קייטי פרית" טיפוסית שמאיימת להפוך ללהיט חתונות אולטימטיבי וגדוש במטאפורות רומנטיות מתוקות.