לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום (רביעי) בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברת ״דן״, מפעילת "באבל דן", על ידי אדם בשם יוסף קצב. לפי כתב התביעה, קצב טוען כי הוא משתמש בבאבל, ונחשף לשתי פרצות האבטחה שפורסמו אודותיהם המצביעות על חשיפת פרטים אישיים שלו בניגוד לחוקי הגנת הפרטיות. קצב מבקש לנקוט בהליכים משפטיים כנגד החברה. 

קצב מבקש פיצוי של 500 שקלים עבור כל משתמש ב-Bubble Dan, שמצטברים לטענתו לסכום של 40 מיליון שקלים. עוד נדרש בכתב התביעה כי החברה תיידע את כלל המשתמשים אודות הפריצה, תרשום את מאגריה ותדווח לרשות להגנת הפרטיות. בין הפרטים שנחשפו פרטי ת.ז שמות מלאים כרטיסי אזרחים ותיקים ועוד.

כתב תביעה נגד דן by מעריב אונליין on Scribd

מטעם עוה"ד אור ירקוני ועוה"ד אורי אלדר, באי כוחו של התובע הייצוגי יוסף קצב, נמסר: "מטריד לראות כי במדינה מערבית המגדירה עצמה כ"אומת הסייבר" חברות בסדרי גודל דוגמת דן, עדין מרשות לעצמן לפגוע פגיעה אנושה בפרטיותו של אדם, לא להיענות לדרישות המחוקק בדבר אבטחת מידע ואף חמור מכך, להימנע מלהודיע לנפגעים מאוזלת ידם".

תגובת חברת דן מפעילת שירות Bubble Dan: "המקרה הנידון טופל באופן מיידי תוך עדכון הגורמים הרלוונטיים. על הנטען בתביעה, תגיב חברת דן כמקובל בבית המשפט״.