החמרת הנחיות נוספת: ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (רביעי) הצהרה דרמטית במגבלות על הציבור - איסור התקהלויות של למעלה מ-100 בני אדם. נתניהו ביקש מהציבור: "אם אין צורך בכנסים ואירועים - אל תקיימו אותם ואל תלכו אליהם. על מקומות סגורים אנחנו מגבילים ל-100 איש, למעט החרגות. ואם כבר הגעתם למקום עם קהל, חשוב לא להצטופף". עוד הוסיף: "אנו שוקלים את דחייתה של שנת הלימודים האוניברסיטאית. בנוגע למערכת החינוך נכון לרגע זה אין שינוי, בשל אופי המחלה".

נתניהו פתח את ההצהרה במאמציו הכלכליים להצלת המשק: "שוחחתי היום עם פרופ' בירקס, שהיא אחראית על המלחמה במגפה בארה"ב, ועם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. התייעצתי עם שר האוצר ונגיד בנק ישראל והצענו חבילת סיוע של 10 מיליארד שקלים, 8 מהם לעסקים במשק, מיליארד למערכת הבריאות המאותגרת מהמשבר ועוד מיליארד לצרכים מיוחדים".

עוד הוסיף: "בנושא הבריאות, אני בהתייעצות מתמדת עם שר הבריאות ליצמן ואנשי משרדנו, ועם היועץ לביטחון לאומי. המשבר הזה שונה במהותו ממשברים אחרים. במשברים אחרים אנחנו עושים הכל לטפל באיום חיצוני כדי לשנות ככל המעט את שגרת החיים הפנימית. במשבר הזה טיפלנו במעטפת החיצונית, ונאלצים עכשיו לשנות את המעטפת הפנימית".

ראש הממשלה פנה לאזרחי ישראל באופן אישי: "אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, לשנות את שגרת חייכם כדי להתמודד עם האיום. זה לא קל. אנחנו הישראלים אוהבים לחבק, להתנשק וללחוץ ידיים, אבל אין. הדבר המרכזי הוא לא להתקהל, לשמור על מרחק והיגיינה. זה לא שאלה של בריאות הציבור. אם מישהו כאן יקבל מחלה והוא בן 20-30, לא יקרה לו כלום. הוא יהיה חולה ויבריא. אבל אם לא נמנע את ההתקהלויות, נדביק את המבוגרים והם בסכנה הרבה יותר גדולה".

במקביל הפיץ משרד הבריאות ידיעה ולפיה מספר הנדבקים בישראל ממשיך לטפס והתייצב על 82 חולים, כ-25 מהם אובחנו במהלך היממה האחרונה. כמו כן פורסם מספר הישראלים השוהים בבידוד ביתי - 41,317 בני אדם. במנהלת ליגת העל בכדורגל הגיבו מיידית להצהרת נתניהו והודיעו כי משחקי הכדורגל בליגת הבורסה לניירות ערך יתקיימו ללא קהל החל ממחזור המשחקים הקרוב. גם במנהלת הכדורסל פעלו באופן דומה ופרסמו כי בהתאם להגבלות, המשחקים יערכו ללא נוכחות האוהדים.

הקורונה: בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים (צילום: פלאש 90)
הקורונה: בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, לאור ההנחיות החדשות האוסרות התקהלויות מעל 100 איש במקומות סגורים בהנהלת הכנסת יבחנו את המשמעויות לגבי טקס השבעת הכנסת ה-23, אשר צפויה להתקיים בשבוע הבא. בכנסת מדגישים כי בכל מקרה כהונת הכנסת ה-22 תפוג ביום שני הבא, וכהונת חברי הכנסת ה-23 תכנס לתוקף באופן מיידי וללא קשר לקיום טקס ההשבעה.

מוקדם יותר, התייחס בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים להתפתחויות האחרונות: "לקורונה יש השפעה כלכלית גדולה על המשק. אנחנו נכנסים למשבר במצב טוב, המצב שלנו טוב יותר מרוב הכלכלות בעולם. עם זאת, יש כאן אתגר, אבל אנחנו מאמינים שנוכל לצלוח אותו בשלום".

ראש הממשלה הודיע כי בכוונתו להקצות תקציב סיוע ייעודי על סך 10 מיליארד שקלים לטובת הצלת המשק: "מטרתנו היא לאפשר תפקוד רציף של המשק, ואת זה נעשה באמצעות חבילה מיידית של 10 מיליארד שקל. נתנו 4 ואנחנו מוסיפים היום עוד 6 במטרה לייצב את המשק. ככל שנידרש, ניתן סיוע נוסף".

"נוסיף מיליארד שקל לבריאות", הוסיף נתניהו. "אנחנו מדברים כאן על הצלת חיים. אנחנו מודעים לאפשרות שזה יגבה מחיר בחיים. לכן, אנחנו נותנים עדיפות לבריאות כדי להגדיל את מלאי התרופות, להכין את בתי החולים למספר גדול יותר של חולים".