לאור ההנחיות החדשות עליהן הודיע הערב (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, האוסרות על התקהלות בת למעלה מ-100 איש, הודיע התיאטרון הקאמרי על סגירתו עד להודעה חדשה.

לעומת זאת, תיאטרון הבימה פרסם את ההודעה הבאה: "מנכ״ל משרד התרבות יוסי שרעבי הודיע למנכ״ל הבימה נעם סמל כי הוא יוציא הנחיה מפורטת מחר בבוקר. ההצגות הערב (מאמה מיה, זרים מושלמים, הרובוטית) מתקיימות כמתוכנן". המנכ"ל נעם סמל: "ההנחיה של ראש הממשלה הייתה כבר מאוחרת מבחינתנו מאחר והקהל כבר היה בתוך האולמות, החלטתי לא ליצור פאניקה ולהורות למנהלי ההצגות לפתוח את האולמות".

מנכ"ל הבימה נעם סמל מסביר את החלטתו, צילום: אבשלום ששוני

מתיאטרון באר שבע נמסר: "ההודעה הגיעה הערב. נערכים להנחיות החדשות. בינתיים בוטלה ההצגה ״לא משלנו״ שתוכננה להערב". בתיאטרון חיפה בוטל מופע של מוני מושונוב ושלמה בראבא, כרבע שעה לפני תחילתו הקהל התבקש ללכת הביתה.

מסינמה סיטי נמסר: "על רקע הנחיות משרד הבריאות המעודכנות, נגביל כמובן את הקרנות הסרטים באולמות לעד 100 צופים באולם. כמו כן, נתאים את מועדי ההקרנה במרווחים אשר ימנעו מצב של התקהלות בחללים הציבוריים, נקצה את מקומות הישיבה באולם בצורה מרווחת יותר ונציע נוזל לחיטוי הידיים בכניסות וביציאות מהאלמות. שורת הצעדים שאנו נוקטים נועדו לאפשר חוויית בילוי מהנה, תוך שמירה מקסימלית על בריאות הלקוחות".

בהיכל התרבות נערך הערב קונצרט של התזמורת הפליהרמונית, ולפני תחילתו הקהל שהגיע לאולם התבקש לצאת. הקונצרט ישודר בשידור חי ברשתות החברתיות.

מוקדם יותר היום הודיעה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, על שורת צעדים שנועדו למנוע קריסה כלכלית של תעשיית התרבות בישראל, כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה: הכפלת התקציב לקרן לאמנים במצוקה, דחיית אירועים במקום ביטולם, העברת אירועים מהמרחב הציבורי לזירה הדיגיטלית והקמת ועדה בין משרדית שתפעל למניעת קריסת תעשיית התרבות.

מטה המאבק של עולם התרבות, האירועים והמופעים פרסם את ההודעה הבאה: בעקבות הנחיית משרד הבריאות: נזקי הפגיעה בעולם התרבות, האירועים והמופעים יעמדו על מיליארד שקלים עד לסוף חודש אפריל: "במצב הנוכחי התעשייה כולה תקרוס תוך שבועות בודדים- ממשלת ישראל חייבת להכריז על תכנית חירום רחבה הכוללת מענקי הישרדות במטרה להצלת מאות אלפים שצפויים להיפגע באופן מיידי".

"ההנחיות החדשות של משרד הבריאות הן המסמר האחרון בארונו של עולם התרבות והאירועים הישראלי. אם עד כה עוד קיווינו להתאוששות, כעת ברור לכל עד כמה אנו זקוקים לסיוע ממשלתי וליצירת רשת בטחון כלכלית לתעשייה כולה. אנו מודאגים היום באשר לעתידם של אלפי עסקים קטנים ובינוניים ולפרנסתן של מאות אלפי משפחות עובדים בתחום, שלא ברור מה יעלה בגורלן בחודשים הקרובים".