לאחר יומיים של דיונים, התפוצץ הלילה (רביעי) המשא ומתן בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ומועצת עובדי אל על לבין הנהלת החברה. המו"מ החל בעקבות שורת הצעדים שהחליטה לנקוט החברה, בהם פיטורי מאות עובדים, בעקבות ההשפעות של נגיף הקורונה על הכנסות החברה.

ההנהלה דחתה על הסף כל הצעה שהונחה על שולחן הדיונים, כאשר העובדים היו מוכנים לוותר על סך של 1,000,000,000 דולר על פני תקופה של 7 שנים, לרבות הצעות חל"ת וויתורים כואבים נוספים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "בתום מו"מ מרתוני שהובלתי במשך שתי יממות רצופות, הנהלת אל על דחתה את כל ההצעות שגיבשנו בשיתוף עם עובדי החברה. יש כאן משבר שלא היה כמותו וההנהלה מסרבת להפנים את גודל השעה ואת האחריות הכבדה שמוטלת על כתפיה. אני חרד לגורלה של אל על וקורא להנהלה להתעשת. על ההנהלה לקבל את הצעת ההסתדרות ולשוב לשולחן המו"מ". 

 יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי: "הנהלת אל על רק רוצה להשית גזירות על עובדיה, מבלי להכיר בחשיבותו של ההון האנושי להמשך קיומה של החברה. הערב נחצה גבול ואם ההנהלה לא תשתף פעולה עם העובדים ועם המציאות, החברה עלולה לקרוס תוך ימים ספורים".

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק: "עובדי אל על הציעו היום להנהלת החברה שווי התייעלות של מיליארד דולר בשבע שנים תוך ויתורים כואבים מאד וזאת מבלי שבעלי החברה הזרימו לחברה במשבר זה דולר אחד.  הנהלת החברה והבעלים החליטו לנצל את המצב ולנסות לסחוט את העובדים ולזה לא ניתן יד".

לפני הישבה הלילה נמסר מועד עובדי אל על: "הנהלת החברה הודיעה זה עתה לנציגות העובדים ולהסתדרות על סירוב להצעתנו הנדיבה לצורך הבראת החברה, ומנסה לנצל באופן בוטה וציני את המצב המשברי אליו נקלענו", טענו בנציגות העובדים לקראת החרפת הצעדים, שעלולים להוביל להשבתת פעילות החברה.