אסיר המרצה עונש מאסר בגין עבירות סמים הגיש היום (חמישי) עתירה לבית המשפט המחוזי מרכז, בדרישה להתייחדות עם אשתו, זאת ימים ספורים לאחר שנדחתה בקשה דומה של אסיר אחר. מדובר במאסרו הרביעי של האסיר, והוא צפוי לסיים לרצות אותו בחודש מאי בשנה הבאה. בפנייתו לבית המשפט טען האסיר כי איסור ההתייחדות בשל נגיף הקורונה "אינו מידתי", משום שאשתו אינה חולה בנגיף. 

בשב"ס הסבירו כי "בעתירה נכתב על ידי העותר כי הוא מבקש את זכותו להתייחדות. מדובר בטובת הנאה ולא בזכות מוקנית. אושרה התייחדות על ידי הגורם המוסמך. נערכה הערכת מצב עם ראש ממלא מקום על דעת גורמי הרפואה הבכירים בשירות בתי הסוהר ולפיה הוספקה ההתייחדות לאסירים החל מה-8 במרץ". עוד נכתב: "מדובר על פעולה שמתחיבת מהדין משב"ס כרשות כליאה לאומית לשם שמירה על האסירים ומנע בשל נגיף הקורונה ולכן אנו סבורים כי ההחלטה מתחייבת מעבר לסבירה". 

השופטת דנה מרשק מרום קבעה כי למרות שמדובר בטיעונים שיכולים להתאים בתנאים אחרים, בשל העובדה שמדובר במגיפה שלא ברור כיצד ניתן להתמודד איתה, ההחלטה של שב"ס בהחלט מידתית. היא כתבה: "מדיניות שב"ס הכוללת ביטול כלל ההתייחדויות והביקורים הפתוחים כשביקורים יתקיימו אך ורק תחת מחיצה היא מדיניות לא סבירה אלא מתבקשים בימים קשים אלו. שב"ס החליט על שורת פעילויות מנע שתכליתן צמצום הסיכון בהתפשטות הנגיף - משימה שהיא קשה מאוד לביצוע ארגונים ובמסגרת זו".