מוקי ועברי לידר חברו יחד לשיר משותף – "תזכור הכל" שכתב סהר חגי והלחין נועם עקרבי. למען הכנות, בהתחלה השיר די השתעממתי, הוא בקושי "זז" או התקדם ודי נשמע מייגע, אך ככל שהתקרב הפזמון והשיר התפתח יותר, השילוב הקולי של השניים הוליד איזה קסם שגרם לי להסתקרן ולהתרגש מהטקסט הכי ישראלי וכה חזק ומחובר לשורשים. 

השניים בחרו שלא לגעת בנושא בנאלי של אהבה אלא בחרו לצייר את תמצית האנושיות והמציאות הישראלית במלוא הודה ותפארתה: על העזרה לקשישים, על זיכרונות הילדות, על זיכרונות גיבורי המלחמה ועל הדאגה לאחר. הברקה, למעט תחילת השיר שציפיתי ממנו להיות יותר עוצמתי ופתוח ופחות עצור.

תומר יוסף עשה לי את השבוע עם אלבומו החדש – "כמה נורמלי" שמונה 8 פזמונים נהדרים הנעים בין רוק, פופ, רגאיי והיפ הופ כשעל כולם מנצח גוון קולו המיוחד ומלא הוייב הטוב של יוסף שנשמע בשיאו.

בשיר "כמה נורמלי" הוא דן בנושאים חברתיים ("מעבר לווילון זאת אפריקה, או ערב הסעודית, אולי אנטרטיקה") עם קריצה ל"מה איתי" של אריק אינשטיין ו-MAMMY BLUE של הפופ-טופס.

ב"אף אחד" הוא כמו אח גדול שמטיף מוסר לטינאייג'ר מרדן ("אין זמן, אל תבזבז הכל, אף אחד כבר לא שומע רוק אנד רול, אבל השיר הזה בך בוער, שיישרפו כולם, אתה ילד מתבגר") בלחן מתקתק וקליט שתופס את האוזן למן השמיעה הראשונה. המסר הדומה ממשיך ב"רוץ הכי מהר".

המסרים החברתיים ממשיכים עם "עבד של המכונה" ההיפ הופי AKA טראפ ב"עבד של המכונה" (עם רביד פלוטניק). ב"אני שר" יוסף מנסה לתאר את חייו של זמר שחוזר לעיר ילדותו ומצליח לפתוח למאזין הצצה לעולמו הפרטי. 

האלבום מסתיים עם "אנשים" בו יוסף מנסה לתאר את הריאליזם השגרתי כפי שהוא תופס אותו ומנסה להביא את הישראליות אל רחבת הריקודים. אחת ההפתעות באלבום היה הקאבר המצוין בסגנון הרגאיי ל"מיליון דולר" של רפי פרסקי. אלבום שכיף להאזין לו, ללמוד ממנו ובעיקר להתענג מהצלילים הרבגוניים שמאפיינים את ישותו המוזיקלית של יוסף.

אחד הפזמונים החזקים ששמעתי השבוע שייך לים רפאלי, שעושה דרך מעולה בשנתיים האחרונות. השיר "אלף כינורות" שהוציא יכל על פניו ליפול לנוסחתיות רומנטית ביחסים של "בינו לבינה", אבל הקול המחוספס העוצמתי והיושר הפנימי בהם הוא מבצע את המילים והלחן של אייל דביר מצליח לקלוע בול למטרה וללב.

אבי ביטר הפתיע השבוע בביצוע יפהפה ל"קוצים" שכתב והלחין אביב גפן וביצעו במקור גפן ועידן רייכל. עם ביצוע מדויק, דיקציה ברורה וללא מניירות מיותרות, ביטר מגיש בקולו המיוחד והחם את השיר שלא נופל, לטעמי לפחות, מהביצוע המקורי.

שרק וצוקוש אירחו השבוע את אלמוג טבקה בשיר "ממשיך הלאה", היפ הופ מעולה, עשוי טוב עם שילוב קולות נהדר, טקסט מלא משמעות ומעורר השראה ולחן שובה לב. 

חם בחו"ל

טיילור סוויפט מגלמת עובדת הפקה מאחורי הקלעים של צילום סרט קולנוע בקליפ החדש לשירה – The Man ומגישה פופ שגרתי וסטנדרטי, מהסוג שהפך אותה לטיילור סוויפט. השיר הוא מתוך אלבומה המעולה Lover.

ליידי גאגא מזכירה לי את ימי הדיסקו של האייטיז עם Stupid Love שירה החדש שזוכה לקליפ מדברי רווי כוריאוגרפיה הדוקה והמון עוצמה, אנרגיות וקצב שעושה חשק לקום ולרקוד.

מי שגם ממשיך את מקצב הדיסקו דאנס הוא ג'סטין טימברלייק שבשיתוף פעולה עם SZA אמנם לא מציג שיר מיוחד מי יודע מה, לא מחזיר אותו לרשימת הזמרים המובילים כיום אך כולל המון פאן, קצב וכריזמה. 

השיר The Other Side מאפיין את הקו בו נוטה טימברלייק בשנים האחרונות, קו ההולם אותו, על אף שאינו נושא בשורה חדשה.