בתי הספר והאוניברסיטאות בישראל ייסגרו החל ממחר, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל - כך מסר הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לאזרחי המדינה.

נתניהו הבהיר כי ההנחיה לסגירת מוסדות החינוך בישראל לא כוללת את החינוך המיוחד, פנימיות, נוער בסיכונים, פעוטונים ומעונות ילדים. בנוסף הבהיר כי "ניתן לכך פתרון בהתאם".

"אנחנו בעיצומו של אירוע עולמי ולאומי שלא היה כדוגמתו בכל שנותיה של המדינה" פתח נתניהו את דבריו והבהיר: "אני צריך למסור לכם את העובדות כמו שהם. ארגון הבריאות הכריז על הקורונה כמגיפה עולמית ואין מקום אחד בכדור הארץ שחסין מפניו".

"הקצב של ההדבקה אינו אחיד" המשיך נתניהו "הוא עולה במהירות לגבהים עצומים. זה מה שקורה באיטליה זה קורה בספרד, זה החל לאט ופתאום תוך יומיים שלושה זה התפשט במהירות שמאבדים עליה שליטה. באיטליה נמנו כמעט 700 מתים, מנכ"ל משרד הבריאות תיקן אותי. זה כמעט אלף. צפי התמותה הוא כ-2% מכל הנדבקים".

בנימין נתניהו. צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בנימין נתניהו. צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"אנגלה מרקל העריכה שבגרמניה יידבקו בנגיף כ-60 עד 70% מהאוכלוסייה" התייחס נתניהו למקבילתו הגרמנית והסביר כי "מדובר בחמישים מיליון בני אדם, תעשו את החשבון של המספר האפשרי של האנשים שימותו מהמחלה. מדובר במספרים גדולים מאוד" אמר נתניהו והוסיף כי "אצלנו זה עלול חלילה להגיע גם כן למספרים גדולים, אנחנו מצווים לעשות הכל כדי שלא יהיה".

"היעד העליון שלנו הוא להאט כמה שאפשר את קצב ההדבקה" הצהיר נתניהו והסביר כי "כך נוכל לצמצם את מספר החולים, לטפל במספר החולים כדי שמערכת הבריאות תוכל לטפל ומיטב המוחות יוכלו למצוא חיסון לנגיף".

בהמשך פנה נתניהו לציבור וביקש לשמור על הנחיות משרד הבריאות: "שמרו על הגיינה אישית, אל תלחצו ידיים, תשטפו ידיים, זה הכי אחראי שיש. זה לא משחק. אני מבקש לשמור על הגיינה, שימוש בטישו, מסכות זה לא העיקר, למנוע התעטשויות, מגע בפנים. זה העיקר. הדבר השני זה שמירת מרחק. זה מה שאני מחדש לכם היום. שמירת מרחק. השרים לא איתי כאן על הבמה, אנחנו צריכים מטר או שני מטר של מרחק אחד מהשני".

לגבי סכנת התחלואה של אנשי רפואה, אמר נתניהו כי "ניתן לצוותים רפואיים פתרונות מיוחדים, כמו מחנות קיץ שיש, או קייטנות. אנחנו מאמינים שצריך לטפל בכל הדברים, תמנעו מהתקהלות גדולה". את דבריו סיכם בכך ש"ממשלת ישראל עושה הכל כדי לשמור על בריאותם וחייהם של אזרחי ישראל".