בדרך לאחדות? יושב ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחח הלילה (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציע לו לקיים עוד הלילה פגישה בין צוותי המו"מ בכדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה, בכדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. גנץ הודיע לנתניהו, כי בכל מקרה, בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה. נתניהו טרם השיב לגנץ נכון לשעה זו. מוקדם יותר הזמין ראש הממשלה נתניהו את גנץ לפגישה אשר מטרתה להקים במהרה ממשלת חירום לאומית, להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה בישראל. כאמור, טרם ברור האם השניים אכן יפגשו עוד הלילה.

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, עודכן על ידי נתניהו לגבי הפגישה המיועדת עם גנץ, והביע את תמיכתו במהלך. "שוחחתי זה עתה עם ראש הממשלה ואמרתי כי אני מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי" כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף כי "עלינו לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו. בית הנשיא יעמוד גם הוא לרשות הצדדים כמקום מפגש ושיח ואני נכון לסייע בכל שיידרש על מנת להביא להסכמות מהר ככל הניתן למען אזרחי ישראל".

לאחר מכן, שוחח הנשיא גם עם בני גנץ וחזר באוזניו על תמיכתו בהקמת ממשלה להתמודדות עם המשבר הלאומי בהקדם האפשרי. הוא שב והבהיר כי ביתו פתוח לרשות הצדדים לקידום השיח, וזאת במקביל להליך הדמוקרטי המקובל של ההתייעצויות עם הסיעות, הצפויות להתקיים בתחילת השבוע בבית הנשיא.

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, מסר תגובה ראשונית ליוזמת נתניהו, וכתב כי "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגיפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור. לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

גם שר האוצר, משה כחלון, התייחס להתקדמות השיח בין שני ראשי המפלגות הגדולות, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "היענות גנץ להצעת ראש הממשלה היא צעד נכון. כלכלת ישראל, המערכת הפיננסית, התעשייה, העסקים הקטנים והבינוניים, העצמאים וכל המשק בישראל זקוקים לממשלת חירום לאומית בהקדם. כמה שיותר מהר יותר טוב".

מוקדם יותר, העניק ראש הממשלה הצהרה מיוחדת בנושא "משבר הקורונה", במהלכה התייחס בין השאר לפלונטר הפוליטי. "אני קורא להקמת ממשלת חירום, זה מה שנדרש זה להציל את המדינה. טובתה של מדינת ישראל היא בריאותם וחייהם של אזרחי ישראל", אמר נתניהו. 

בהמשך אמר נתניהו כי לממשלת חירום היה תקדים וכי "במלחמת 6 ימים קמה ממשלת חירום לאומית, אני קורא להקים ממשלה כזאת גם הערב, לתקופה מוגבלת. אנו חייבים לשים בצד את הפוליטיקה, העיקר זו אחריות לאומית". 

דבריו של נתניהו מצטרפים לדבריו של שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, שהיה אמור למסור הצהרה מוקדם יותר היום, שהתבטלה. "להקים ממשלת חירום לאומית - עכשיו, בראשות נתניהו. אחדות עכשיו- רבים אחר כל. נעביר חוק שיקפיא את כל ההליך הפוליטי למשך 6 חודשים, ועוד 6 חודשים נוכל כולנו לחזור בדיוק למקום שבו היינו ולהמשיך להתווכח", אמר בנט. 

"הנגיף לא מבחין בדעות פוליטיות וזה מחייב אותנו לאחדות לאומית רחבה. אני קורא לחבריי במפלגות הציוניות, מימין ומשמאל:
היכנסו תחת האלונקה, הצטרפו עכשיו לממשלת חירום לאומית״, אמר בנט. 

בנט מצטרף לקריאותיה של חברת מפלגתו, איילת שקד, שהתייחסה לפלונטר הפוליטי וקראה מוקדם יותר השבוע לממשלת אחדות לאומית. "אני מאוד מקווה שהפוליטיקאים ייקחו אחריות באמת וימנעו מאיתנו מערכת בחירות רביעית ,אם אתם שואלים אותי יש שתי אפשרויות: או שתקום ממשלת אחדות והמפלגות הגדולות, ובעיקר כחול לבן תתעשת על עצמה ותבין ש'פארסת' ממשלת המיעוט קרסה להם. מי ראשון? בוודאי שנתניהו, מכיוון יש לו 58 מנדטים מאחוריו, אז או שכחול לבן יתעשתו ויקימו ממשלת אחדות או שעמיר פרץ יתעשת ויקים ממשלת אחדות".