יו"ר גשר וחברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס הודיעה הבוקר (שישי) כי היא לא תמליץ לנשיא ראובן (רובי) ריבלין על בנימין נתניהו או על בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה. לוי-אבקסיס כתבה את הדברים בחשבון הפייסבוק שלה.

לוי-אבקסיס התייחסה להתפשטות מגפת הקורונה וכתבה כי "זוהי עת לאחדות לאומית. סכנת הנגיף המאיים על חיינו ועל התנהלות המדינה אינה מבחינה בין אנשים, עמדות, מעמדות ואפילו לא גבולות. המערכה להגנה על חיי אזרחינו מחייבת גיוס כל הכוחות והמוחות. שום תירוץ לא יצדיק עמידה מן הצד בשעת חירום זו. ההתייצבות של כולנו יחד למען ניהול והתמודדות עם המשבר הזה היא החובה שלנו".

עוד כתבה חברת הכנסת, כי "יש רגעים בחייה של אומה בהם מתגלה גדולותם של מנהיגים מכל גווני כוחותיה הפוליטיים והאישיים- זאת העת לכך. עלינו לעשות הכל כדי להגן כחומה בצורה לבלימת הנגע האיום המאיים על התנהלותה השוטפת של ישראל, על הכלכלה, על החינוך ובטח ובטח שעל הבריאות, על עמנו, על מדינתנו. אני בטוחה שזוהי גם כמיהתם של אזרחי המדינה. כאם לילדים אני מצטרפת לקריאתם. צו השעה לממשלת חירום לאומית. ממשלת אחדות".

אמש שלחה יו"ר גשר מכתב למנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, בו בקשה לשמור על זכותה להמליץ על מועמד מטעם גשר באופן עצמאי ולא כחלק מרשימת העבודה-גשר-מרצ.

לוי אבקסיס מסרה במכתבה כי "כיושבת ראש גשר אבקש כי בהתייעצות הנשיא עם נציגי רשימות המועמדים, ביניהם נציגי העבודה ומרצ, לא יובא קולי במניין הממליצים בכל הקשור להמלצה על המועמד להרכבת הממשלה לפי סעיף 7 ב בחוק יסוד הממשלה. על כן אבקש לשמור לי את הזכות להמליץ על מועמד מטעם גשר באופן עצמאי".

במפלגת העבודה העריכו כי חברת הכנסת לא תמליץ על מועמדותו של בני גנץ, ולפיכך מספר הממליצים הפוטנציאלים עליו ירד ל-61, בהנחה שכל חברי הרשימה המשותפת, כולל מפלגת בל"ד, ימליצו עליו וכך יעשו גם חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן.

כזכור, לפני מספר ימים הסעירה לוי אבקסיס את המערכת הפוליטית בישראל, כשפרסמה ציוץ בחשבון הטוויטר שלה, בה כתבה כי "המנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ. מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש. אני מבהירה: אותי זה לא מחייב".