הנגיף ממשיך להשתולל: רשויות הבריאות בהולנד אישרו כי במהלך היממה האחרונה אובחנו במדינה 155 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, בסך הכל 959 מאז תחילת ההתפרצות. כמו כן, שני בני אדם נוספים נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה. בדנמרק דיווחו רשויות הבריאות על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהידבקות בנגיף, ובנורווגיה פירסמו הודעה דומה על קורבן שני במספר מתחילת ההתפרצות.

בבריטניה, שטרם הטילה מגבלות התקהלות משמעותיות על אזרחיה, דווח כי רשויות הבריאות במדינה פרסמו המלצה לציבור, לפיה על כל אדם מגיל 70 ואילך לשהות בבידוד ממושך של ארבעה חודשים בביתו, בשל הניסיון למנוע התפשטות נגיף הקורונה.

משרד הבריאות בצרפת אישר כי במהלך היממה האחרונה נוספו 12 קורבנות כתוצאה מסיבוכי נגיף ה-COVID 19 (קורונה), וסך הכל נמנו 91 מקרי מוות במדינה. עוד נמסר כי מספר הנדבקים המעודכן בנגיף עומד על 4,499 - עלייה של 838 מקרים לעומת המספר ביממה שלפניו.

באיטליה, זירת ההתפרצות המרכזית ביבשת אירופה המשיכו למנות היום אלפי נדבקים וכמעט 200 קורבנות - מספר הנדבקים עלה ב-3,497, מ-17,660 מקרי הידבקות ל-21,157 במהלך היממה האחרונה. מניין מקרי המוות מהנגיף עלה אף הוא והתייצב על 1,441. במהלך היממה שחלפה נפטרו מהמחלה 175 אזרחי איטליה, מתוכם 76 ממחוז לומברדיה בצפון המדינה.

התושבים בארץ המגף נמצאים בעוצר מתמשך, כאשר הרשויות שם החליטו על שביתה כללית במשק, בעקבות האצת ההתפשטות ברחבי המדינה. למרות זאת, פורסם ברשתות החברתיות סרטון מרגש של כמה מתושבי העיר סיינה שבטוסקנה, שהחליטו לפצוח בשירה משותפת מחלונות הבתים.

מוקדם יותר, דווח באמצעי התקשורת בברזיל כי הנשיא, ז'איר בולסונרו, נדבק בנגיף הקורונה. זמן קצר לאחר מכן, פרסם הנשיא ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הכחיש את השמועות וכתב כי ״אל תאמינו לפייק ניוז של התקשורת, הם אלה שצריכים אתכם״.

על פי הדיווחים, הנשיא נבדק בחשד שנדבק בנגיף, לאחר שדוברו אובחן כחיובי לווירוס. מצבו של בולסונרו מדאיג רבים בעולם, בין השאר משום שביום שבת האחרון הוא נפגש עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בפלורידה. הדובר שהתגלה מאוחר יותר כחולה בנגיף נכח גם הוא בפגישה, ואף בא במגע עם הנשיא האמריקאי. הוא אובחן כחולה לאחר ששב לברזיל מהביקור בארה"ב. בנוסף, הנשיא טראמפ צפוי להכריז היום על מצב חירום לאומי.

נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, מסר הצהרה לאומה בה הכריז על מצב חירום לאומי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בהצהרה שנשא בפתח הבית הלבן הנשיא הודיע כי יקצה 50 מיליארד דולרים לממשל המקומי למען המאבק בווירוס, שגבה עד כה את חייהם של 41 אמריקנים ובו נדבקו לפחות 1,678 אזרחים נוספים. הוא אף קרא למדינות להקים מרכזי חירום בהקדם האפשרי. במסיבת עיתונאים נוספת עדכן הנשיא כי אמש ביצע בדיקה לגילוי הידבקות בנגיף, והוא ממתין לתוצאות. עוד הוסיף כי הוא מקווה שרשתות נוספות ילכו בעקבות "אפל" ויסגרו את סניפיהן.

טראמפ הודיע במסיבת העיתונאים כי ייתכן שיצטרך להרחיב את אזהרת המסע של ארצות הברית למדינות נוספות, בהן בריטניה. טראמפ גם הכחיש כי הוא עצמו חשוד כנשא הנגיף בעקבות פגישתו עם דוברו של נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, שאובחן כחולה קורונה ואמר כי "אין לי תסמינים של הנגיף" אך ציין - "ככל הנראה אעשה בדיקה". סגן הנשיא מייק פנס אמר לאחר דבריו של טראמפ כי נגיף הקורונה אובחן ב-46 מדינות שונות בארצות הברית.

במסיבת העיתונאים פירט טראמפ כמה צעדים שמטרתם המרכזית היא לאבחן כמה שיותר אזרחים שחלו בנגיף הקורונה או נושאים אותו. כצעד ראשון, יוקמו מרכזי "דרייב אין", שאליהם יגיעו מי שסובלים מהתסמינים ויבצעו דיגום של הנגיף מהאף ומהלוע. החולים החשודים יגיעו למרכזים הללו ברכבם הפרטי, שם ייבדקו דרך החלון.

בתום הצהרתו של טראמפ, דווח כי נרשמו עליות שערים במדדים המובילים בבורסות בניו יורק, זאת לאחר הקריסה הכלכלית שהתרחשה במהלך השבועות האחרונים בשל התפשטות המגיפה. מדד דאו ג'ונס זינק ביותר מ-9%, וכך גם שער הנאסד"ק שהתחזק בצורה דומה. 

בתוך כך, בית הנבחרים האמריקני אישר את חבילת הסיוע הכלכלי למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. החבילה נועדה לבלום את הנזק הכלכלי בעקבות המגפה, שבעקבותיה נסגרו בתי ספר ומקומות עבודה בארצות הברית וכן בוטלו אירועי ספורט. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי הוא תומך בהצעה לאישור חבילת הסיוע, שככל הנראה תאושר בסנאט בשבוע הבא.