חנאן אבו הואש, פעוטה בת שבעה חודשים נספתה היום (שבת) בשריפה שפרצה בבית ברהט. בשריפה נפגע גם גבר כבן 60 באורח בינוני, צוותי מד"א קבעו את מות התינוקת במקום ופינו לבית החולים סורוקה את הגבר כשהוא סובל משאיפת עשן.

פראמדיק מד"א ג'וש וינשטיין סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אש ועשן שעולים מהבית. אנשים שהיו במקום חילצו אלינו פעוטה כבת 7 חודשים מחוסרת הכרה עם כוויות קשות בגופה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל מצבה היה קריטי ונאלצנו לקבוע את מותה בשטח. גבר כבן 60 שחולץ גם הוא מהבית וסבל משאיפת עשן טופל במקום ופונה במצב בינוני לבית החולים כשהוא בהכרה".

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, זהו המקרה השני השנה של תמותה משריפה. גם במקרה הקודם הילדה הייתה מהחברה הבדואית. עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון (2010-2020) נהרגו בשריפה 59 ילדים, 26% מתוכם מהחברה הבדואית.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "נשבר הלב לחשוב על התינוקת שנשרפה למוות בביתה. ילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לתמותה מהיפגעות ביחס לכלל ילדי ישראל. את מרבית התאונות ניתן למנוע באמצעות יצירת סביבה בטוחה והעלאת מודעות לאימוץ כללי התנהגות בטוחה. ארגון 'בטרם' בשיתוף משרד החקלאות פועלים לצמצום היפגעות הילדים הבדואים בנגב".