בצה"ל נערכים לעוצר יציאות אפשרי על יחידות צה"ל השונות בשל נגיף הקורונה, ובכך לנסות לבודד למעשה בעיקר את היחידות הלוחמות בצה"ל. בהודעה רשמית של הצבא אתמול (שישי) נמסר כי כלל המשרתים במערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות נוספות, יגיעו החיילים מהבית מוכנים לשהות ארוכה של עד חודש ימים. מטרת צעד זה במידה ויוחלט עליו למנוע התפשטות נגיף הקורונה בקרב המשרתים.

בנוסף, מפקד זרוע היבשה, האלוף יואל סטריק, החליט בשישי האחרון על השהיית אימוני המילואים בזרוע היבשה עד לאחר חופשת הפסח. בצה"ל הסבירו כי ההחלטה התקבלה מתוך רצון לשמר את כשירות צה"ל, אך גם תוך הבנה לצרכים של אנשי המילואים לתמוך במשפחותיהם בעת הנוכחית.

במערכת הביטחון נערכים גם לכך שככל שבאוכולסיה האזרחית שיעור הנדבקים ילך ויגדל, פיקוד העורף וגורמים נוספים בצה"ל ובמשרד הביטחון יידרשו להירתמות משמעותית לטובת סיוע לעורף בישראל במשימות שונות. על משימה משמעותית אחת הוחלט כבר בסוף השבוע האחרון, כאשר הוחלט על כך כי מערכת הביטחון תהיה אחראית על הקמת שלושה מתקני בידוד משותפים לנשאי קורונה.

ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי, והמתקנים אמורים לשמש כחלופה לבידוד ביתי למי שנמצא חולה או נשא במחלה ומצבו קל ואינו דורש טיפול רפואי מיוחד. המתקנים יוקמו על בסיס של בתי מלון קיימים או אכסניות, ובשלב הראשון יהיו מוכנים לקליטת 1000 נשאים, בצפון מרכז ודרום הארץ. 

שר הביטחון נפתלי בנט הסביר בתדרוך לכתבים כי מטרת המתקנים תהיה לרכז את החולים הקלים הנושאים את הנגיף ובכך למנוע סכנת הדבקה לבני המשפחה האחרים, להקל על המבודדים במישור החברתי ולהעניק מענה רפואי מידי במקרה של החמרה.

בצעד חריג, ישראל גם מסייעת לרצועת עזה במאבק מול הקורונה. בסוף השבוע הכניסה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, כ-200 ערכות בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה דרך מעבר ארז.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רקון אמר: "לנגיפים ומחלות אין גבולות- ועל כן מניעת התפשטות נגיף הקורונה ברצועת עזה ומיגור התפרצותו ביהודה ושומרון הם אינטרס ישראלי מהמעלה הראשונה. שכן, התפרצות מסוג זה עלולה לסכן את בריאותם של תושבי מדינת ישראל".