בלעדי: ראשי הארגונים העסקיים הזהירו היום (שבת) בישיבת חירום שהסתיימה לפני שעה קלה, כי "אם לא יימצא פתרון מיידי למצבם העסקי ואם לא יוזרם באופן מידי כסף להצילם - העסקים יעמדו בפני קריסה מיידית, כך נודע למעריב. מדובר בישיבה יוצאת דופן, שכן היא כונסה שלא כרגיל בשבת.

הכינוס זומן על ידי על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ והשתתפו בה בין היתר מנכ"ל משרד האוצר, הכלכלנית הראשית, מנהל רשות המיסים, מנכ"ל משרד הכלכלה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה והיועץ הכלכלי לממשלה. את הסקטור העסקי ייצגו יו"ר הארגונים העסקיים, נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר, מנכ"ל ההסתדרות ארנון בר דוד, נשיא איגוד העצמאיים רועי כהן ויו"ר התאחדות בעלי המלאכה יוסי אלקובי. 

משתתפי הישיבה נשאלו לגבי ההשלכות הכלכליות האפשריות במידה ויוחלט על השבתה כללית של המשק והם ענו שהדבר עלול לגרום למכת מוות ולסגירה מיידית של עסקים ומסעדות ובעלי חברות הובלה ועסקים קטנים שחשופים במיוחד בתחום האשראי  ועלולים להיקלע למצוקת תזרים מזומנים חריפה. 

נשיא התאחדות העצמאיים עו"ד רועי כהן דרש לדחות מקדמות מעמ וביטוח לאומי שאמורים ליהות מועברים מחר. הוא דרש גם הקמת קרן פיצויים לעסקים שמחזורם ירד כתוצאה מהנגיף ב-25%. כמו כן, דרש להנחות את הבנקים שלא לפגוע במסגרות האשראי ולדחות את קרונות הלוואות בשלושה חודשים לפחות.

המשתתפים, בהם מנכ"ל משרד האוצר, הבהירו כי לא ניתן בשלב זה להעביר פיצוי מיידי שכן מימדי הפגיעה טרם ברורים, עם זאת הבהירו שבכוונתם לוודא שהקרן למימון עסקים קטנים בהיקף של שלמונה מיליארד שקלים עובדת במלואה והבנקים אינם מערימים קשיים בהפעלתה. 

בתוך כך, דובר בנק ישראל הודיע לפני שעה קלה כי ימשיכו לתחזק את הכספומטים ולא צפוי מחסור במזומנים במידה ויוחלט להשבית את סניפי הבנקים. התאחדות ארגוני התעשייה הבהירו כי המפעלים ימשיכו לפעול החל ממחר במתכונת מצומצמת עם זאת ביטול גורף של טיסות לחו"ל ושל ביקורים במפעלים וכן הפרדה בין עובדים חיוניים ולא חיוניים בשרשרת האספקה.