מאז פרץ נגיף הקורונה לחיינו, צצו הרבה שאלות לגבי דרכי הההתמודדות עם הווירוס וככל שיותר ישראלים נדבקו, עלתה גם השאלה באילו מקומות הם שהו כדי ליידע את הציבור שבא איתם במגע. כדי לענות על הדרישה של הציבור לדעת מה קורה, העלה משרד הבריאות לרשת שורה של יישומים שנועדו להעביר את המידע המעודכן ביותר בכל רגע נתון.

באתר משרד הבריאות ניתן למצוא את כל המידע על נגיף הקורונה, כמו גם את המסלולים שעברו החולים ואף העלתה מפה וירואלית שבה ניתן לחפש כתובת מדוייקת כדי לדעת אם באתם במגע עם אחד מהם.

בחנויות האפליקציות ניתן למצוא את CoronApp, אפליקציה שהיא רשת חברתית שיתופית בשיתוף משרד הבריאות והרשות הדיגיטלית של משרד הבריאות למידע, צ'אט עם משרד הבריאות והקופות, האוכלוסיה שבבידוד ותמיכה נוספת בנושא.

באפליקציה מועבר באופן מסודר ומרוכז, מידע אמין ומקצועי, צ'אט עם משרד הבריאות וכלים נוספים, כמו גם הדרכה לאופן ההתגוננות בפני וירוס הקורונה, הודעות ועדכונים שוטפים ישירות מחמ"ל משרד הבריאות, מסלולי חשיפה לקורונה, דיווח על בידוד בית, הדרכה לגבי אופן השהייה בבידוד וקהילות לתמיכה וחיזוק החוסן.

להורדה לאנדרואיד

להורדה ל-IOS

אפליקציית CoronApp (צילום: צילום מסך)
אפליקציית CoronApp (צילום: צילום מסך)

בנוסף, משרד הבריאות פעיל גם באפליקציות המסרים המידיים וואטסאפ וטלגרם. בוואטסאפ נפתח קו סיוע שמספרו הוא 050-7925400 ונועד לתת מענה לשאלות מהציבור בישראל לגבי וירוס הקורונה, וכדי לספק מענה מהיר, עדכני ומהימן ישירות ממשרד הבריאות. 

מאט אידמה, קצין התפעול הראשי של וואסטאפ אמר: "אנחנו מאוד גאים להשיק היום את השירות הזה בישראל, בייחוד כשישראל היא המדינה השניה בעולם שתפעיל קו סיוע כזה". הוא הוסיף כי "בזמנים קשים ומורכבים כמו אלה, אנשים משתמשים באפליקציה יותר מתמיד כדי להתחבר לחברים ובני משפחה ולתמוך אחד בשני. אנחנו שמחים על היכולת לספק למשרד הבריאות את הטכנולוגיה שתאפשר לו להשתמש בפלטפורמה של וואטסאפ על מנת להגיב לשאלות של אזרחים לגבי וירוס הקורונה באופן אמין ומהיר, על מנת לשמור על בטיחותם של התושבים".

בנוסף, נפתח ערוץ בטלגרם שבו מועברים כל העדכונים של משרד הבריאות על הקורונה.