מספר בני משפחות שכולות הפגינו הבוקר (ראשון) מול בית הנשיא, בדרישה שלא להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. מרב חג'אג', אמה של שיר חג'אג' ז"ל, שנרצחה בפייגוע דריסה בארמון הנציב, שוחחה עם אראל סג"ל ואורי משגב ב-103FM על תחושותיה.

סג"ל - את אמה של שיר חג'אג' שנרצחה באירוע דריסה בארמון הנציב, והיום אתם מפגינים נגד המשותפת.
"אנחנו בכניסה לבית הנשיא כרגע".

אתם פניתם ליעלון בדרישה לפגוש אותו, מה הייתה התשובה?
"תשלחו מייל ונטפל בזה. שבוע שלם לא קיבלנו תשובה".

לאחר שמחיתם כתב בוגי יעלון שאתם משתפים פעולה עם גורמים שעושים שימוש ציני בחללי צה"ל, לא מכבדים את כבוד החיילים ועושים בהם שימוש פוליטי.
"אני כתבתי לו מכתב אישי מהלב של, ישנתי ברביעי בלילה ב-12 בלילה וחשבתי שאני מתפוצצת אני שכלתי את בתי לפני שלוש שנים וחודשיים ומחר הולכת, אלף אלפי הבדלות, לגייס את ביתי השלישית. מה אני אמורה לחשוב שמי שהיה רמטכ"ל ושר ביטחון בישראל מוכן לשבת ולבסס ממשלה על הרשימה המשותפת? שהם במפורש מהללים את רוצח ביתי? את רוצחי ילדינו?".

אורי משגב– ברור לי שאין דרך להבין את כאבך והשכול, אני רק רוצה לשאול אם את חושבת שבזה שאתם טוענים שאתם מייצגים את השכול אתם לא חוטאים לייצג ציבור שלם שלא בהכרח חושב כך.
"אני מייצגת 'פורום בוחרים בחיים' שכולל מעל ל-120 משפחות שכולות, אני מדברת מדם ליבי ואני זועקת את זעקת הבת שלי. אני שלחתי לבוגי מכתב אישי כאמא שכולה וסיפרתי מה אני מרגישה. מחר אני מגייסת עוד ילדה ומתהפכת לי הנשמה. הם תומכי טרור ואני אגיד לך למה, כשהבת שלי נרצחה פנה אחד מעורכי הדין לאחמד טיבי ושאל אותו האם 'אתה מוכן להשתתף בצער של המשפחות?'. הוא לא הסכים אפילו להשתתף בצער המשפחות שלנו. שמעת את נאום השהידים של איימן עודה? ראית אותו מרים את היד לזו שמסתבר שהיא מהחוליה של החזית העממית שרצחה את רנה שנרב. אם הם לא שהידים ותומכי טרור, מה הם נחשבים האנשים האלה?".

משגב – הם נבחרו כחוק.
"נכון הם נבחרו כחוק".

משגב – אז איך זה קשור לבוגי יעלון?
"אי אפשר להסתמך עליהם בהכשרת השרץ".

משגב- הם פסולים בעיניך מהמשחק הפוליטי?
"אני לא שוללת, אדרבא אני בעד שילוב שלהם, שיהיו חלק מהעם שלנו והקהילה שלנו, אבל לא תומכי טרור. האנשים האלה הם תומכי טרור בוודאות, תקרא את המצע שלהם בצורה אובייקטיבית".

סג"ל – הסיפור הוא אחר. איך בוגי יעלון מרשה לעצמו לענות בצורה כזו למשפחה שכולה? הוא יכול היה להיפגש איתם ולהסביר את דעתו, אבל להגיד שהם עושים שימוש ציני בחללי צה"ל? משפחות שמבקשות להיפגש כדי לבטא את כאבן? – לא ראוי בעיני, לא הביטוי ולא איך שהוא מדבר היום על נתניהו שמנהל את אירוע הקורונה כדי להפוך אותנו לטורקיה של ארדואן.

משגב – כל הזמן מציגים אתכם כמחאת וזעקת ההורים השכולים, יש גם הורים שכולים שתמכו בשינוי ובכחול לבן.
"אני מייצגת את פורום בוחרים בחיים והצטרפו אלינו אלמנות צה"ל ויש אחרים ואנחנו מביעים את הקול שלנו. אני אספר לך משהו אישי, בלילה השני של השבעה של הבת שלי אמרתי לבעלי – 'אנחנו לא שותקים, הדם של הבת שלי הוא לא הפקר ואני לא אשתוק, לא יהיה מצב כזה'. כל המטרה של הפורום שלנו זה ליצירת הרתעה, אם התנאי של טיבי להיכנס לממשלה זה שחרור של מחבלים, איך ההרתעה עובדת?".