מרבית האנשים מנסים למלא מצבורים של אוכל, אלכוג'ל (מחטא ידיים) ונייר טואלט, אך אנשים עשירים ברחבי העולם נקטו אמצעים קיצוניים יותר כדי להגן על עצמם מנגיף הקורונה, כולל הכנת בונקרים של יום הדין, על פי דיווחים ממגזין "Vice".

רוברט ויסינו, מייסד קבוצת "Vivos" - חברה אמריקאית הבונה מקלטים תת קרקעיים - אמר לעיתון "הגרדיאן" כי חלה עלייה במכירות של מקלטים ובונקרים כאלה מאז שפרץ משבר הקורונה בעולם. המכירות של מבנים תת קרקעיים ובונקרים היו כה נמרצות במהלך התפרצות הנגיף, עד שהגיעו למספר שיא. "זה חסר תקדים ושמנו לב לתחושת דחיפות ורצינות שלא הייתה שם קודם", סיפר ויסינו.

באינדיאנה למשל, חברת הבנייה התבקשה לשפץ בונקר מתקופת המלחמה הקרה והפכה אותו למקום מפלט מבוצר עבור 80 איש; במקביל, הגיעה בקשה לבניית מאות בונקרים במתחם חימוש נטוש מתקופת מלחמת העולם השנייה בדרום דקוטה; לקוח אחר מסעודיה החליט להוסיף מסגד תת קרקעי ומנחת מסוקים מוסתר בסגנון ג'יימס בונד ולקוח אחר ביקש להפוך את ביתו לבונקר בסגנון צבאי עם תיעוד של תנועות המבקרים ומקומות בבונקר איתם הם באו במגע.

בונקר, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)
בונקר, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)

לקוח נוסף בקנזס ביקש להפוך מבנה ישן ששימש בעבר כמחסן לשיכון טילים ונבנה לעמוד בפני שביתות גרעיניות, לבניין דירות הישרדותי וממוגן היטב. בעל הנכס, לארי הול, קנה את המבנה בשנת 2008 והפך אותו לבניין מגורים משוכלל שמציע חדר כושר, בריכה, אולמות קולנוע, מטווח יריות ואספקה ​​של חמש שנים של מזון ומים. "המגורים במבנה הזה כולל חבילת הישרדות מיוחדת", סיפר הול למגזין "Vice". "חבילה זו כוללת הכשרה, אספקת מזון לשלוש שנים לאדם, עיצוב פנים בהתאמה אישית, ציוד מיוחד לחברים רשומים, גישה למחשבים, מערכות והרבה יותר".

עשירי העולם אינם מסתפקים רק בבניית בונקרים ודואגים לבריאותם. לפי "הגרדיאן", אנשים לוקחים גם את הרופאים או האחיות האישיים שלהם לטיולים ודורשים בדיקות פרטיות לנגיף קורונה. "זה הוביל לביקוש עצום של אנשים עשירים מאוד ששאלו אם הם יכולים לשלם עבור בדיקות פרטיות", אמר מארק עלי, מנהל הרפואה של המרפאה הפרטית ברחוב הארלי בלונדון. "לרוע המזל, איננו יכולים להציע בדיקות, שכן שירות הבריאות הלאומי אמר כי יש לבצע את כל הבדיקות באופן מרוכז", הוסיף.

בונקר, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)
בונקר, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)