לא, אין סיכוי שברני סנדרס יודיע בימים הקרובים שהוא פורש מהמירוץ הדמוקרטי למועמדות לנשיאות. זה בדיוק מה שהוא היה צריך לעשות בעקבות ואחרי העימות הטלוויזיוני שלו מול ג'ו ביידן, ששודר אמש בערוץ סי-אן-אן.  זה לא היה עימות מיוחד במינו שהשאיר רושם מיוחד. אבל ג'ו ביידן נראה, סליחה על הביטוי החריג בפוליטיקה של ימינו, נורמלי. לא להאמין - מיושב, שקול. פוליטיקאי בעל עבר ונסיון עשירים בשירות ציבורי. כן,  מסתבר שעדיין יש כאלו. סנדרס נראה כמו סנדרס. קצת מאופק, בהשוואה להופעות הצרחניות והמאיימות שאיפיינו אותו במירוץ. 

אבל מה שנחשף בעימות אמש, הוא בהחלט אחד שהנשיאות איננה בשבילו. לפי ארשת פניו הנפולות בכמה מרגעי העימות אמש, נראה שהוא עצמו מבין שאין לו יותר מה לחפש במירוץ למועמדות לנשיאות. סנדרס גם צפוי קרוב מאד לודאי לחטוף כשלונות צורבים בכל הפריימריז  שיתקיימו מחר בארבע מדינות. גם אחרי התבוסה המצפה לו מחר, לא נראה שברני סנדרס ינטוש את המירוץ.

מזה שבועות אחדים ברור שסיכוייו של סנדרס לזכות במועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות הם פחות מחלשים. אחרי כשלונותיו בגל הפריימריז שהתקיימו בשני ימי שלישי האחרונים, סיכוייו אפסיים. אבל ברני סנדרס 'רץ' במטרה 'לרוץ'. בגיל 78, כסנטור עצמאי (הוא לא חבר במפלגה הדמוקרטית) ממדינה לא חשובה, הוא החליט להפגין נוכחות בזירה האמריקאית הפנימית. זה מה שהוא עשה בבחירות לנשיאות ב-2016  כאשר 'רץ' מול הילרי קלינטון, הפריע ושיבש לה את הקמפיין שלה. מה שמזין את האנרגיה של ברני סנדרס זו האמונה שלו בשיטה הקומוניסטית כטובה וכצודקת ושיטה שיש ליישם למעשה בארה'ב. 

זאת לא גוזמה. הניו יורק טיימס חשף  בכתבה מיוחדת שפורסמה בשבוע שעבר שכבר בשנת 1988 כראש עיריה, ביקר בברית המועצות בעיר שקשר עמה ברית כעיר תאומה. העתון פירסם צילומים שהראו את סנדרס בחברת עסקנים רוסיים כשהוא משבח ומפאר את השיטה הקומוניסטית.

בגלל משבר הקורונה התקיים העימות אמש בלי קהל, בלי מחיאות כפיים. הויכוח היה מאופק, הדיון היה אפשר לומר, מהותי איכותי. נעדר סיסמאות מלהיבות. השניים דנו בנושאים מהותיים, כמו ביטוח בריאות, הגירה, מעמדם של מיעוטים. מדיניות חוץ הוזכרה כבדרך אגב. מה שניתן להסיק מהעימות הטלוויזיוני אמש, שגם עם ברני סנדרס ימשיך להשתתף במירוץ הדמוקרטי,  הסיכויים של ג'ו ביידן לזכות במועמדות הדמוקרטית לנשיאות כמעט מובטחים. 

מה שהעצים את סיכוייו של ביידן, היתה הצהרתו כי בדעתו למנות אשה כמועמדת לסגן נשיא. פרשנים התחילו מייד בניחושים: למי מתכוון ביידן? לאליזבט וורן, או לאיימי קלובשר? ההערכה היא שביידן ימנה את קמאלה האריס, הסנטורית מקליפורניה. האריס היא שחורה, עובדה שתחזק עוד יותר את מעמדו של ביידן בקרב מצביעים שחורים. בעלה של האריס הוא יהודי, עובדה שיכולה להוסיף לביידן נקודות בקרב מצביעים יהודים.