הקורונה משפיעה על הישראלים המטיילים ברחבי העולם, המעוניינים לשוב הביתה בצל איום המחלה המתפשטת. מאות ישראלים הנמצאים עתה באמריקה הדרומית סובלים מפחד וחוסר וודאות. "מאות תקועים ביבשת לאור ההחלטה הפתאומית לסגור את השמים בין ישראל למדינות האלו" מספרת רון זמורה, האחות הגדולה של אור, שנמצאת נכון לרגע זה ביבשת בלי אפשרות לחזור." אחותי וחברותיה תקועות, הן לא שמעו שיש סגר בשל הקורונה. הן היו מנותקות לגמרי כי הן היו באמצע טיול".

בשעות הערב צפויה להמריא הטיסה האחרונה מאדמת היבשת, והמשפחות מביעות את חשש כי יקיריהן יישארו מקורקעים. "אנחנו ממש מפחדים. התקשרנו לכל סוכן נסיעות אפשרי בארץ ופשוט אין טיסות", סיפרו קרובי משפחה. על פי מקורות רשמיים, הסגר האווירי צפוי להימשך כשבועיים.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "נציגויות ישראל בחו"ל יחד עם האגף הקונסולרי במשרד החוץ מקיים בימים האחרונים שיחות, מייעץ ומלווה את הישראלים בחו"ל ומשפחותיהם וכן נותן מידע אודות המדיניות המשתנה ברחבי העולם. יחד עם זאת, חשוב הדגיש כי האחריות על מציאת כרטיסי טיסה חזרה לישראל, מצויה אך ורק בידיי התייר הישראלי. שבים וממליצים לכל הישראלים השוהים בחו"ל לחזור ארצה מוקדם ככל האפשר."

בבית חב"ד קוסקו עדכנו: "לפני כ-12 שעות הכריז נשיא פרו מרטין ויסקרה במסיבת עיתונאים על מצב חירום בפרו.
שדה התעופה יהיה סגור לכניסות ויציאות למעט סחורות. התנועה ברחובות תוגבל לנצרך בלבד. חנויות, בנקים, מרפאות וכל המוסדות ההכרחיים יפעלו במתכונת חירום. כרגע יש על פי הידוע 71 מקרי קורונה בלימה הבירה ורק מקרה אחד אצלנו בקוסקו. למיטב הבנתנו 99 אחוז מהמטיילים אינם בגיל של קבוצת הסיכון וגם אם חלילה ידבקו זה יסתיים בשפעת קלה. יחד עם זאת אנחנו מעודדים את המטיילים לנקוט בכל אמצעי הזהירות ע"מ למנוע הדבקות". הרב של בית חב"ד בקוסקו הוא עופר קריפור.