שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, יובל שטייניץ (הליכוד), התייחס הערב (שני) בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לביקורת בנוגע לאופן ניהול משבר הקורונה בישראל: "המשבר מנוהל בתקיפות ובמקצועיות תוך לקיחת כל השיקולים הרב-מערכתיים. ברור לנו שזה לא רק משבר בריאותי".

שטייניץ התייחס להחלטה שלא להשבית בינתיים את המשק בצורה מוחלטת, והביע את הערכתו כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו על אופן ניהול המשבר. שטייניץ קרא לבני גנץ להצטרף לנתניהו לצורך הקמת ממשלת חירום לאומית.

בפתח הריאיון טען שטייניץ כי המשבר סביב נגיף הקורונה מנוהל בתקיפות ובמקצועיות. "ברור לנו שזה גם משבר כלכלי גלובלי ולוקאלי. אנחנו צריכים למצוא את האיזון העדין, אבל בסך הכל ישראל מתנהלת במשבר הקשה הזה טוב יותר מרוב מדינות העולם", אמר. לדבריו, "הם מתכננים להכין את המשק לכל תרחיש, גם אם חלילה וחס תהיה תחלואה רחבה, ומאות אלפים יהיו מנוטרלים, אנחנו ננסה לשמור על פעילות במשק בכדי למזער את הפגיעה בכלכלה. אם נהיה רכים מדי שכרנו יהיה בהפסדנו, ממש כמו בחלק מהאזורים באיטליה, שם משלמים בריבית דה ריבית על בחירתם להרפות את ידיהם בעניין זה". 

"רוב עם ישראל, גם כאלה שאוהבים את נתניהו, וגם פחות, מרגישים שמזל שהמשבר הזה מנוהל בידיים הבטוחות והמנוסות של נתניהו", אמר שטייניץ, ואילו בן כספית חלק על דבריו, וטען: "אם הייתי רוצה שמישהו ילמד אותי איך התעטש או להחזיק טישו אולי". לדבריו של כספית אי הערכות, והעובדה שלא נעשות בדיקות כמו שצריך, בשעה שחלק גדול מהצוות הרפואי נדבק יוצר מצב בעייתי מאוד, "נחכה לדו"ח מבקר המדינה, אבל גם את זה אין לנו כרגע", אמר כספית. 

בהמשך נשאל שטייניץ כיצד ניתן להקים ממשלת חירום, והוא נזכר בימיו של מנחם בגין, ואמר: "כשהייתה תחושה של מצוקה בעם לקראת מלחמת ששת הימים, מנחם בגין הגדול הצטרף לממשלתו של לוי אשכול. הוא לא עשה חשבונות פוליטיים, לא עשה תנאים, לא שאל מה הוא מקבל, ואיך הוא מדיח את יו"ר הכנסת".עוד הוסיף בעניין אדלשטיין: "הנוהל הוא שלא ממנים יו"ר כל עוד לא נבחרה ממשלה. אם כחול לבן באים לממשלה בידיים נקיות הדבר האחרון שהם צריכים זה לבחור יו"ר כנסת". 

"אני מציע לשים את זה בצד", אמר יובל שטייניץ, "בכדי לעשות ממשלת חירום לאומית נתניהו מוכן לתת מנהיגים בכירים. נתניהו הציע ממשלת חירום לחצי שנה או ממשלת אחדות לארבע שנים. אני קורא לגנץ להתעורר, לגלות מנהיגות, ולקבל את הצעתו של נתניהו. גנץ הבטיח שאין סיכוי שהם יסתמכו על הרשימה המשותפת, והפרו את ההצרה שלהם. אנחנו אומרים בצורה ברורה בואו, נתניהו הזמין את גנץ לפני שבוע להיפגש איתו. הוא הזמין את גנץ לפגישה אישית, זו המתכונת, וככה מצליחים לבנות אמון.

בסיום השיחה תהה שטייניץ איך קרה שהפכו את בנימין נתניהו לסיטרא אחרא, "היו בחירות, ואולי אתם לא הצבעתם לנתניהו, אבל נתניהו נבחר ברוב קולות. הציבור הצביע ויש לכבד את החלטתו".