חברת ההשקעות הפרטית האמריקאית הלמן פרידמן רכשה את השליטה בחברת הסייבר הישראלית צ'קמרקס (Checkmarx), בעסקת מזומן לפי שווי של 1.15 מיליארד דולרים כך נמסר היום (שני) מהחברות. כאמור, צ'קמרקס נסדה ב-2006 על ידי מומחה הסייבר הישראלי מתי סימן אשר מכהן בתור הטכנולוג הראשי, ועל ידי עמנואל בן זקן. את חברת צ'קמרקס מייצגים עוה"ד יאיר גבע, תומר פרקש ומירי וונג ממשרד הרצוג פוקס נאמן ושות'. היא מעסיקה כ-800 עובדים, כמחציתם בישראל. מטה החברה ומרכז הפיתוח שלה ממוקמים שניהם ברמת גן.

החברה מפתחת תוכנה לאבטחת אפליקציות, המיועדת לזיהוי ותיקון חולשות אבטחה בקוד המקור וכן חסימת פרצות אבטחה באפליקציות ווב ומובייל. מוצר הדגל של החברה הוא מערכת אשר מנתחת קודי תוכנה ומאתרת, כבר בשלב הפיתוח המוקדם, פרצות אבטחה אפשריות.

כזכור, מאז היווסדה, החברה גייסה כ-100 מיליון דולר, כ-85 מיליון דולר מתוכם הושקעו על ידי קרן ההשקעות הפרטית אינסייט פרטנרס, אשר רכשה את השליטה בחברה לפי שווי של 120 מיליון דולר ב-2015, והיא המרוויחה העיקרית מהעסקה, עם החזקה של כ-70% מהחברה עד לרכישה. הרוכשת אפשרה לבעלי המניות הקיימים להישאר בחברה, ואינסייט נשארת עם החזקות משמעותיות, של עשרות אחוזים. גם מייסדי החברה וחלק מעובדיה ממשיכים להחזיק בחלק מהחברה ברכישת מניות חוזרת.