בשל המספר הנמוך מדי של בדיקות לגילוי נשאים של נגיף קורונה, הוצעה למשרד הבריאות ערכת בדיקה מהירה, שתאפשר להרחיב באופן דרמטי את היקפי הבדיקות. אבל לטענת יבואנים, משרד הבריאות עדיין לא מוכן לבדוק את מהימנות הערכה. "הערכה מייתרת את הצורך בבדיקות מעבדה. הבדיקה נערכת באמצעות נטילת דגימת דם מהאצבע, ובתוך כרבע שעה אפשר לדעת אם הנבדק הוא נשא של הנגיף או שכבר חלה", סיפר יבואן בשיחה עם "מעריב".

לדבריו, מחירה של הערכה עומד על 6-7 דולר בלבד, ואפשר לייבא מסין בתוך זמן קצר מאוד מאות אלפים מהן. עוד סיפר כי הערכות כבר מצויות בשימוש במדינות מחוץ לסין, ולפי הרשום במצגת של היצרן, רמת המהימנות שלהן גבוהה ביותר ועומדת בסטנדרטים המקובלים בעולם.

"פנינו כבר לפני כשבוע למד"א, שהביעו עניין, אבל הסמכות היא בידי משרד הבריאות", סיפר היבואן. "בפנייה למשרד הבריאות, הצענו שיבדקו את המהימנות של הערכה בבדיקה פשוטה, ואולי אפשר יהיה לסייע מיד, ובצורה ניכרת, בהגברת קצב הבדיקות". הוא סיפר עוד: "הערכה תאפשר למבצעי הבדיקות בשטח למסור בתוך כרבע שעה את התוצאה ובכך לשחרר את צוואר הבקבוק במעבדות".

"אולי במשרד הבריאות מעדיפים לשלוח את הבדיקות למעבדות ולא לבצע בדיקות בהיקפים גדולים בשטח, מחשש שאם יתגלו נשאים רבים, הם ימהרו לבתי החולים ואז תהיה קריסה של מערך הבריאות", הוא העריך. "אני לא מוצא סיבה מוצדקת לסירוב לבצע לפחות בדיקת מהימנות לערכה, שהיא פשוטה, מהירה וזולה מאוד".