יו״ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, התראיין היום (שלישי) לתכניתו של גולן יוכפז ב-103FM, והתייחס למגעים להקמת ממשלת חירום לאומית בין מפלגתו לכחול לבן, ולשאר התרחישים הפוליטיים והמשפטיים, לאחר שהנשיא ריבלין הטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה את המשפט בעניינו.

לאיזה ליכוד צריך להאמין הבוקר – לליכוד שמקיים משא ומתן לאחדות או לליכוד שממלא עצומות נגד ממשלת חירום?
"לאיזה כחול לבן צריך להאמין הבוקר לזו שמקדמת חקיקה נגד ראש הממשלה באופן אישי פרסונלי ורטרואקטיבי או לזו שמשתפת פעולה עם הרשימה המשותפת לממשלת מיעוט".

אז אני מבין שלליכוד שממלא עצומות?
"אני חושב שראש הממשלה צריך לקבל החלטה מאוד ברורה ולהודיע לכחול לבן וחבריהם שכל משא ומתן שהיה – ייפסק עד אשר יקרו שני הדברים הבאים: כל החקיקה הפרסונלית והרטרואקטיבית נגד ראש הממשלה תפסק לאלתר. דבר שני, שיפסיקו לנסות להדיח את יו"ר הכנסת המכהן יולי אדלשטיין עד אשר תתקבל החלטה סופית להקמת ממשלה. אלו 2 דברים שלדעתי כל עוד לא קורים אין טעם לקיים איתם משא ומתן".

יש להם 61 תומכים , הם הרוב.
"שיקימו ממשלה עם המשותפת, יחד עם חברי בל"ד ושינהלו את מדינת ישראל תוך כדי סיכון ביטחונה. נראה תוך כמה זמן הם ירדו מהשלטון ותוך כמה זה אנחנו נחזור. לי אין ספק שכשנחזור אנחנו נחזור לשנים רבות אחרי שהציבור יראה את חוסר האחריות, טירוף המערכות שהם מנסים לייצר פה במדינת ישראל תוך כדי הישענות על בל"ד, שלא מזמן שמענו את היבא יזבק מהללת את סמיר קונטאר על פעולות הטרור שהוא עשה".

אז איך להתייחס לצעדים של דחיית המשפט, התבצרות יולי בכיסא, תקנות לשעת החירום בלי פיקוח? זה לא בעייתי?
"מכל שלושת הדברים שמנית אני לא מוצא אף דבר בעייתי, ההפך הוא נכון, כל הדברים הגיוניים. ראשית כל דחיית המשפט נעשתה על ידי שופטי בית המשפט, פתאום מחליטים בכחול לבן לערער באמינותם של שופטי בית המשפט? משהו מוזר פה, כי הרי כל ההתנהלות שלהם היא אך ורק בהתאם למה שפוגע בנתניהו ,אם זה פוגע בנתניהו הם בעד, ואם זה מטיב עם נתניהו הם נגד, ולכן אין ספק שאין כאן טיפת אובייקטיביות. מבחינת יולי אדלשטיין האדם נוהג באחריות , הוא אומר דבר אחד מהרגע שתורכב ממשלה או שממשלה תכף תעמוד על רגליה, יהיה אפשר להחליף אותי ולשים יו"ר קבוע לכנסת כי הרי ידוע שאחרי שיו"ר נכנס לתפקידו לא משנה איזה ממשלה קמה כדי לשנות את זה צריך 80 חבריי כנסת אז לבוא ולקבוע עכשיו מצב בו יו"ר הכנסת לא יהיה מטעם הממשלה שתוקם זה חוסר אחריות, זה ניסיון לעשות מחטף, שהוא דבר שלא קרה ולכן הוא פועל בעניין זה באחריות".

פורסם אתמול ששעה וחצי לפני שהשר אוחנה חתם על תקנות השבתת הפעילות, יצאה הנחיה אחרת מנשיאי בתי המשפט.
"זה מה שאמרו לי בצורה ברורה, כל מי ששאלתי אותו. השופטים הם שהחליטו על דחיית המשפט, אני מניח שלשופטים היו שיקולים נוספים. לא רק השיקול המשפטי אלא גם השיקול המדיני, אני חושב שהם ראו לנגד עיניהם את מה שעושה ראש מהממשלה בעניין הטיפול בקורונה".

אז לא נטריח אותו?
"זה סביר מאוד שאנשים שיש להם דברים דחופים מבקשים לדחות משפט, אני לא חושב שיש מישהו במדינה וגם בשמאל הקיצוני ביותר שחושב שדחוף להרשיע ולהכניס את נתניהו לבית הסוהר, אחרי שהקדיש את כל חייו למען אזרחי ישראל ולמען עתידה של מדינת ישראל, הביא אותה להישגים חסרי תקדימים באינספור פרמטרים. גם את השנאה אפשר קצת לשים בצד ולהרגיע".

אתמול פורסמו דברים של אדם שמכיר היטב את נתניהו שאומר שהוא מתנהג כבר חודשים כאילו יודע שלא יעמוד למשפט, מה דעתך?
"ראש הממשלה מחכה בכיליון עיניים להוכיח את חפותו, הוא בטוח שבבית המשפט יראו את זה בהתאם לנתונים חדשים שיביא".

לא היה נכון שלמרות ההחלטה, למרות הקורונה ולמרות הכל הוא היה מודיע שהוא מוכן לקיים את המשפט במועדו?
"ראש הממשלה, כפי שאני מכיר אותו, לא פועל באופן פופוליסטי. אנחנו יודעים שהרבה מאוד פוליטיקאים במדינת ישראל אימצו לעצמם את הגישה להיות פופוליסטים, בכך שהם מציגים מצג שווא לציבור שהם עושים ופועלים. ראש הממשלה עובד מבוקר עד ערב, שעות לא שעות, על מנת לשמור על בריאותם של אזרחי ישראל, מדינת ישראל נמצאת במקום אולי הטוב ביותר בכל הקשור לטיפול במשבר הקורונה, אנחנו בסיטואציה לא פשוטה, אבל ביחס לשאר העולם אנחנו במצב מאוד טוב. אלה דברים שבסוף הם מדיניות של ראש ממשלה. ככה מודדים אדם, אם הוא ראוי או לא, לא בזה שהוא יתייפייף ויבוא ויגיד שהוא רוצה שיפתח משפטו וכמה הוא צדקן וטהרן כמו השמאל – לא. זה לא מרשים את הציבור, זה אולי מרשים גורמים מסוימים, אבל לא את הציבור".

אם כחול לבן יציבו תנאי שהם רוצים את תיק המשפטים, מה תהיה עמדתך?
"אני אומר שוב, אין לנהל עמם שום משא ומתן עד אשר החוקים הפרסונליים והרטרואקטיביים נעצרים ויורדים מסדר היום ובטרם מפסיקים לפעול להחלפת יו"ר הכנסת,  עד אשר קמה ממשלה. כל עוד הדברים הללו לא קרו אין לנו מה לנהל איתם משא ומתן".

מה התשובה של ראש הממשלה?
"אני אמור להיפגש איתו היום, אני אמור לומר לו את מה שאני חושב, ואני מקווה שהוא יתרשם".