התנועה למאבק באנטישמיות (CAM) קיימה בסוף השבוע האחרון כנס דיגיטלי ראשון בעידן הקורונה, שעסק, בין היתר, בהפצת תעמולה אנטישמית על רקע התפשטות המגיפה. האירוע הדיגיטלי התקיים לאחר שכנס שתוכנן להתקיים במוזיאון הלאומי להיסטוריה יהודית בפילדלפיה בוטל בשל המצב. באירוע השתתפו יותר מ-30 אלף אנשים מארה"ב, אירופה וישראל, ובהם כאלה השוהים בבידוד. 

פעיל זכויות האדם המזוהה עם המאבק באנטישמיות, נתן שרנסקי, אמר בכנס כי בשבועות האחרונים אנו עדים להפצת תעמולה אנטישמית באיראן, בטורקיה ובמדינות נוספות בעולם, שבהן מאשימים את היהודים כמי שהפיצו את הקורונה. לדבריו, "מאשימים את היהודים שעשו זאת כדי להרוס את השווקים ולהרוויח כסף, ומאשימים את ישראל כמי שעומדת מאחורי הפצת הווירוס". "תופעת האשמת היהודים במגיפות אינה חדשה. ראינו אותה כבר במגיפה השחורה באירופה. ההבדל הוא שכיום יש את מדינת ישראל החזקה. אנחנו נילחם באנטישמיות וננצח אותה". 

התנועה למאבק באנטישמיות (CAM) היא תנועה א-פוליטית ובין-דתית, אשר קמה כדי להיות פלטפורמה לארגונים ולאינדיווידואלים הנאבקים באנטישמיות. מאז הקמתה בפברואר, הצטרפו אליה 210 ארגונים מרחבי העולם ו-190 אלף אנשים חתמו על עצומה נגד אנטישמיות שמקדם הארגון. 

באירוע הוענקו פרסים בשווי של כ־100 אלף דולר ליוזמות בתחום המאבק באנטישמיות ל־37 זוכים, שלקחו חלק בתחרות שהובילה CAM יחד עם ארגונים נוספים. בין הזוכים, יוזמות מתחום האמנות, יצירת סרטוני רשת, פעילויות לובי וחינוך, יוזמות הסברה בקמפוסים ועוד. 

סשה רויטמן דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות, אמר כי היה חשוב לקיים את האירוע דווקא עכשיו. ״התפשטות מגיפת הקורונה היא קרקע פורה להפצת תעמולה אנטישמית", ציין. "לאור העלייה הכללית בממדי האנטישמיות, אנו קוראים לממשלות לנקוט יד תקיפה נגד כל גילוי של אנטישמיות, ולקהילות היהודיות לנקוט משנה זהירות״.