שר הביטחון נפתלי בנט ערך היום (שלישי) במלון דן פנורמה בתל אביב תדרוך לתקשורת בנוגע למלוניות ההבראה לנשאי הקורונה. לדבריו, "המלוניות נותנות הגנה לנשאים, ומאפשרות ניטור ומעקב אחר מצבם, כך שאם מצבו של מישהו הולך ומחמיר, אפשר לטפל בו". בנט הוסיף כי המלוניות מגינות על שאר האוכלוסייה שאינה נשאית של הנגיף מפני הידבקות. 

בנט ביקש שהתקשורת לא תכנה את המלוניות האלה "מלוניות קורונה": "יש לנו מטרה ענקית שכמה שיותר נשאים יגיעו לכאן. המלוניות האלה הן אי של נעימות, רוגע ובית לנשאי הקורונה הקלים בחודשים הקרובים".

השר התייחס גם לסכנה של מפגש בין נכדים לסבם וסבתם. "אחוזי התמותה בקרב צעירים נמוכים מאוד, אבל אחד מכל חמישה סבים וסבתות שהנכד חיבק אותם בלי שהוא יודע שהוא נושא את הנגיף - ימותו. תעשו סרטונים לסבא וסבתא אבל אל תגיעו אליהם. אתם פצצה מתקתקת עבורם. אני מכריז על 'מבצע סבתא' - שומרים על סבתא וסבא. להרחיק את הנכדים מסבא וסבתא". 

כזכור, אתמול הודיע מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי כי מלון דן פנורמה בתל אביב ומלון היאט בירושלים יוסבו לקליטת חולי קורונה, יחלו ביומיים הקרובים לקלוט את הנדבקים בנגיף הקטלני. המלון התל אביבי יחל כבר מחר בקליטת החולים, וזה הירושלמי יחל בכך ביום רביעי.

ידעי הוסיף כי פיקוד העורף יהיה אחראי על הפעלת המלונות, כאשר את השירות הרפואי יעניק משרד הבריאות באמצעות קופות החולים. בשלב הראשון יאושפזו 500 חולים בכל מלון, אך ההיערכות היא לקליטת 2000 בני אדם עוד אמר ידעי כי הפיקוד יתגבר את מד"א בכל הנוגע לביצוע בדיקות לגילוי הידבקות בנגיף.