איטליה ממשיכה להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה במדינה, לאחר שהיום (שלישי) דיווחו רשויות הבריאות המקומיות על זינוק במניין החולים ומניין הנדבקים. בשעה שבבריטניה התפכחו והחלו להחמיר את הנהלים על מנת להתמודד עם המשבר המתהווה, בארץ המגף, בה התפרצה המחלה בהיקף נרחב מאד, עלה מספר החולים המאומתים ל-31,506 ביממה האחרונה, זינוק של כ-3,500 חולים ביממה האחרונה. מספר מקרי המוות עלה גם הוא ל-2,158, עלייה של כ-350 קורבנות מאתמול.

בבריטניה, בה עד לאחרונה לא הוטלו מגבלות משמעותיות על האזרחים, שונו הנהלים לאחר שאמש פורסמה הודעה על זינוק במניין המתים והנדבקים מהנגיף ברחבי המדינה. בעקבות ביקורת חריפה שנשמעה כלפי הממשל, הצהיר ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, על שינוי מדיניות גורף, במסגרתו קרא לאזרחים להימנע מיצירת מגע שאינו חיוני, נסיעות לא הכרחיות וכן מיציאה למקומות בילוי כמו מועדונים, פאבים או תיאטראות. 

לפי הדיווחים במדינה, השינוי המפתיע הגיע בהשפעת מחקר שהציג תרחיש מבהיל לפיו מערכת הבריאות הבריטית צפויה לקרוס בשל מספר הולך וגדל של חולים, וכן מאות אלפי קורבנות שיתווספו תוך זמן קצר. על פי מקורבים ובכירים, תוצאות המחקר סייעו לבכירי הממשל להתפכח ולשנות את הגישה להכלת המגיפה.

נראה כי ההחלטה על שינוי המדיניות הגיעה בתזמון משכנע, שעה שמניין החולים ברחבי המדינה עלה ב-26% במהלך היממה האחרונה וזינק ל-1,950 מקרי הדבקה מאומתים. בכירים במערכת הבריאות הצהירו, לאחר ההכרזה על השינויים האחרונים, כי מטרת העל היא להשאיר את מניין הקורבנות מתחת ל-20,000 ולבלום את התפשטות המחלה. לדעת מומחים שסייעו בגיבוש המדיניות החדשה, בהינתן וההנחיות החדשות יישמרו, צפויה האטה בקצב ההידבקות במדינה וירידה במספר החולים בשבועות הקרובים. 

גם המלכה אליזבת', אולי הסמל הבריטי המוכר מכל, נשמעה להנחיות החדשות וביטלה בהתאם את החגיגות השנתיות המסורתיות המתנהלות בגני ארמון וינזדור. המלכה צפויה להמשיך לבצע מטלות הנתפסות כחיוניות להמשך תפקודו התקין של הכתר, ולאחר מכן תישאר בארמונה לתקופה ממושכת. 

גורמים רשמיים בממלכה התייחסו לצעדים האחרונים של המלכה ואמרו כי "לאחר התייעצות עם שירותי הבריאות והממשלה, כלל האירועים הציבוריים בתקופה הקרובה, שיחייבו התקהלות המונית, המחייבים את השתתפותה של המלכה, יידחו או יבוטלו".