"כלוב של זהב במלון חמישה כוכבים": כך הגדיר קצין בפיקוד העורף את הסבת מלון דן פנורמה בתל אביב למלונית לנשאי נגיף הקורונה. 500 החדרים במלון דן פנורמה המשקיף מצד אחד על הים התל אביבי ויפו העתיקה ומצידו השני על לב תל אביב, הוסבו היום (שלישי) למלונית לקליטת חולי הקורונה והועברו לפיקוד העורף. בימי שגרה המלון נחשב לאחד מהמבוקשים ביותר בקרב תיירים והמחירים בהתאם, אבל כאשר אין תיירים, הוא ישרת חולי קורונה, שככל הנראה לא חלמו שיגיעו למלון האטרקטיבי בנסיבות האלה.

"לכל אחד מהנשאים יהיו כאן תנאים מעולים והוא יקבל את כל מה שצריך", ציין הקצין על רקע ההכנות האחרונות לקראת קליטתם של החולים הראשונים.

מחוץ למלון הוצבו מחסומים ואת מקומם של העובדים החנוטים בחליפות תפסו חיילים וקצינים עם מדי צה"ל. "אנחנו מתמודדים עם אוייב שלא רואים אותו וזו התמודדות מאתגרת ומורכבת", העיר אחד מאנשי פיקוד העורף. משאיות הגיעו ופרקו קרטונים עם ציוד ואוכל וההיערכות הגיעה בצהריים ליישורת האחרונה. לקראת ההפעלה התקיימו דיונים קדחתניים בשיתוף עם משרד הבריאות והועלו בהם תרחישים למגוון מצבים.

מלונית לחולי הקורונה מלון דן פנורמה (צילום: אבשלום ששוני)
מלונית לחולי הקורונה מלון דן פנורמה (צילום: אבשלום ששוני)

"כל חולה שמגיע מקבל בחדר משחקים ותנאים מעולים, אבל זה טוב לימים הראשונים. מה קורה אחרי 20 יום באותו החדר? מאוד מורכב להישאר זמן כל כך ממושך בחדר אחד וגם נערכנו לאפשרויות לטיפול במצבים שעלולים להיווצר בעקבות המציאות המורכבת", סיפר עוד קצין בפיקוד העורף.

התנועה באזור היתה דלילה. בימי שגרה כמעט בלתי אפשרי למצוא חנייה פנוייה בחניונים שלאורך רחוב המרד. אבל הפעם חניות היו בשפע. "תכננו את מסלול הכניסה של החולים לתוך המלון והחדר שהוא יקבל. חשבנו על כל פרט, אבל זה דבר ראשון מסוגו שפיקוד העורף עושה בארץ ואנחנו נכנסים למשימה הזו גם בחוסר ודאות", הוא סיפר עוד.

בתשובה לשאלתי האם הוא חושש מהעבודה בסמיכות לחולי קורונה, גם כאשר הוא ממוגן, השיב הקצין: "נפעל על פי כל כללי הזהירות, אבל דווקא בחוץ עלול להיות יותר מסוכן. מי יודע כמה נשאי קורונה מסתובבים בינינו? רק כאשר יעשו בדיקות לנהגים גם בצמתים, נדע מה באמת קורה".

נפתלי בנט בדן פנורמה (צילום: פול/ קוקו)
נפתלי בנט בדן פנורמה (צילום: פול/ קוקו)

פיקוד העורף רואה במשימה החדשה את ספינת הדגל החדשה של הפעילות לפחות לחודשים הקרובים וגם בירושלים הוצבו צוותים מטעמו לתפעול מלון דן לנשאי קורונה.

שר הביטחון נפתלי בנט שהגיע לפני הצהריים לדן פנורמה בתל אביב, העניק שם זמני למלון הפאר: "מלונית קורונה", והוסיף: "המלוניות האלה נותנות הגנה לחולים ומעקב, אם חלילה מצבו של החולה ידרדר. יש כאן אי של נעימות ורוגע". בנט שב על קריאתו להיזהר כמה שיותר ממגע בין צעירים למבוגרים: "אל תתקרבו לסבא וסבתא", הוא המליץ.