הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הודיעה היום (שלישי) כי תנועת הרכבות והאוטובוסים תופסק מיום חמישי החל מהשעה 20:00 ותתחדש רק ביום ראשון לפנות בוקר. עוד הוחלט כי התחבורה הציבורית תופסק מידי ערב בשעה 20:00 עד לפנות בוקר.

ברשות הבהירו, כי התחבורה הציבורית בימי חול עד השעה 20:00 תמשיך לפעול רק למקומות חיוניים, ובהם מרכזי תעסוקה, מרכולים ומרכזי קניות, קופות החולים ובתי החולים. לעומת זאת, הוחלט להפסיק את התחבורה הציבורית למקומת שאינם חיוניים, ובהם מוסדות חינוך. בנוסף, לא ניתן יהיה לעמוד ולשבת סמוך לנהג.

ברשות ציינו עוד, כי בימים האחרונים חלה ירידה חדה של עשרות אחוזים במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית. "מה שעומד לנגד עינינו זה בריאות אזרחי ישראל ושימור קסימום רציפות תפקודית עבור המשק בהתאם לנסיבות", ציין שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

אלו הקווים שיבוטלו:

קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)
קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)

קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)
קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)

קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)
קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)

קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)
קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)

קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)
קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)

קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)
קווי האוטובוס שיבוטלו (צילום: צילום מסך)

במקביל, הפסקת מרבית הטיסות בנמל התעופה בן גוריון יוצרת "רעידת אדמה" בתעופה בארץ. החל ממחר (רביעי) ועד לסוף חודש אפריל, ייסגר לפעילות טרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. הטיסות המעטות שעוד יצאו מטרמינל 1 הועברו לטרמינל 3. בקו נתב"ג-אילת פועלת בינתיים רק חברת ישראייר המפעילה שתי טיסות יומיות. זאת, לאחר שארקיע הודיעה על הפסקת הטיסות בקו לנמל התעופה רמון, שיפעל לנוכח הצמצום החד בטיסות רק עד השעה 22.00.

במקביל, גם ענף התעופה סופג גזרות נוספות. בטרמינל 3 יפעלו רק שתיים מארבע הזרועות. וזאת, מאחר וטיסות מעטות יחסית יוצאות מנתב"ג. כיום פועלות בנמל 34 חברות בלבד, לעומת כ-140 חברות עד לפני כחודש.

בתוך כך, אל על הוציאה אתמול כ-5,000 מקרב 6,300 עובדי החברה לחופשה ללא תשלום עד סוף חודש מאי. בין היוצאים לחל"ת גם נמנים 550 מקרב 550 טייסי החברה. רק הטייסים הוותיקים והבכירים נשארו והם ימשיכו לשמר את הקווים המעטים שהחברה עוד מפעילה וזאת, בנוסף לטיסות מיוחדות. בינתיים, בחברת ישראייר מנסים להתאים את הפעילות למציאות החדשה. החברה החליטה להסב מטוסי נוסעים למטוסי מטען.