האופן שבו בוחרות המדינות להתמודד עם נגיף הקורונה הוא בבחינת הימור. אין כיום גורם שמסוגל לצפות את השפעתו של הנגיף, ולכן תחושת חוסר הוודאות תופסת נפח משמעותי בהחלטות. הבעיה היא שחוסר השליטה מייצר חרדה ואינו מאפשר לבחון את המצב באופן רציונלי. אם ניקח לדוגמה את המגיפה השחורה, מי שנדבק בנגיף - ב־99% מהמקרים דינו היה מוות. במקרה של הקורונה, הסיכויים הפוכים: 98% מהחולים יחלימו. בישראל נהרגים כל שנה מאות אנשים בתאונות דרכים, אבל אף אחד לא יחשוב להגביל שימוש במכוניות, אך כאן יש תחושה של איבוד עשתונות.

תורת המשחקים פותחה על מנת לצפות מהי האסטרטגיה היעילה במצבי חוסר ודאות. לצורך פישוט, נשווה בין שתי אסטרטגיות, "שיווי משקל נאש" שאותה נוקטת ממשלת בריטניה, אל מול "משחק סכום אפס" שאותה נוקטת ממשלת ישראל.
בעוד ישראל ומדינות נוספות נוקטות צעדים דרסטיים בניסיון להאט את קצב ההתפשטות של הנגיף, כמו סגירת גבולות, מוסדות חינוך, מוסדות ציבוריים והגבלות תנועה, ומסתכנות במחיר כלכלי כבד, ממשלתו של בוריס ג'ונסון נקטה גישה שלפיה המחלה אצל רוב האוכלוסייה אינה קשה, ולכן התפשטות המחלה בקרב אוכלוסיות שאינן בסיכון תביא להתפתחות "חסינות עדר" של כלל האוכלוסייה.

אם כך, יש שתי דרכים להשקיף על הבעיה. הראשונה מיוחסת למתמטיקאי ג'ון פון ניומן ונקראת כאמור משחק סכום אפס. אסטרטגיה זו מתארת מצב שבו יש רק מרוויח אחד ורק מפסיד אחד, הרווח של צד אחד בא על חשבון הצד השני, ומכאן שיש ניגוד אינטרסים מוחלט בין הצדדים. זו הגישה שנוקטת ממשלת ישראל (כמו גם ממשלת סין וקוריאה הדרומית) לשם להתמודדות עם הנגיף. מדיניות זו גורסת שלא ניתן לחיות בשלום עם הווירוס או להגיע למצב של איזון ושיווי משקל. החלופה היחידה היא למגר אותו מחיינו ועד אז לא נוכל להמשיך בשגרה.

לעומת זאת, המתמטיקאי זוכה פרס נובל ג'ון נאש הרחיב את הניתוח של פון ניומן וטען שלא כל מצב משקף "משחק סכום אפס", ושלא תמיד ניצחון של צד אחד הוא בהכרח הפסד של השני. רוב המצבים בטבע יותר מורכבים. במטרה להבין מהי האסטרטגיה היעילה במצבי חוסר ודאות כלומר כאשר אין מידע כיצד ינהג האויב, נאש הציע את המושג "שיווי משקל נאש", שלפיו ישנו מצב שבו לאף אחד מהשחקנים לא משתלם לשנות את האסטרטגיה שלו וכולם יכולים לחיות איתו בשלום.

זוהי בדיוק המדיניות שנקטה ממשלת בריטניה, ממש עד לאחרונה - שיעור גדול מהאוכלוסייה יתחסן באופן טבעי בעקבות החשיפה למחלה, וכך תיבלם התפשטות הנגיף, ובמילים אחרות - כך נוכל לחיות עם הנגיף בשלום בדיוק כפי שאנו חיים בשלום עם נגיף השפעת ונגיפים נוספים.

הפאניקה והביקורת הנוקבת כלפי ממשלת בריטניה על כך שהיא לוקחת הימור דרמטי בחייהם של תושבי הממלכה - עבדו, וכעת כאמור נשמעים קולות אחרים, אבל לו החרדה לא הייתה מניעה אותנו, היינו נותנים לדברים להתרחש כמו שהאבולוציה התכוונה.