לאחר ההגבלות שפרסם משרד הבריאות, הנחה השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, את גופי ביטחון הפנים להיערך ליישום החלטה על מעבר להסגר מלא. ארדן, שאמר את הדברים בשיחת ועידה טלפונית, מעריך כי ייתכן שהחלטה כזו תתקבל בימים הקרובים.

ארדן ביקש כי תוצג לו בדחיפות תכנית מפורטת למימוש החלטה לפיה יוטל הסגר מלא בכל שטח המדינה, במסגרתו רק עובדים חיוניים יורשו לצאת מבתיהם ושאר האזרחים יורשו לצאת לצורך הצטיידות או קבלת טיפול רפואי בלבד. במצב כזה, המשטרה תהיה אחראית על אכיפת ההסגר, בעוד פיקוד העורף יספק לאזרחים הנזקקים לכך מוצרים חיוניים. 

ארדן ומ''מ מפכ''ל המשטרה  (צילום: דוברות המשטרה)
ארדן ומ''מ מפכ''ל המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

השר ארדן הוסיף ואמר כי לדעתו, ההחלטה לעבור להסגר מלא היא החלטה קשה מאוד, אך במצב שנוצר היא בלתי נמנעת, וכי עדיף לנקוט באמצעים קשים לזמן קצר כדי לנצח את הקורונה בזמן הקצר ביותר ולמנוע מקרי מוות.

נדגיש שכבר באמצע השבוע שעבר, בתדרוכים עם המשטרה, הובהר כי היא ערוכה גם למקרים של סגר, ככל שתינתן ההוראה. לאור זאת, בימים האחרונים ערכו במשטרה מספר תרגולים בנושא זה, כאשר בין היתר הוקמה המפקדה המשולבת של כוחות מג"ב ומשטרה, במקרים של סגר נקודתי. כל המשטרה, בזמן החלטה על סגר, תתפנה לתפקוד מלא בשטח כדי ליישם את הסגר, פשוטו כמשמעו. 

רק במקרה קיצון, שבו יובהר כי כוחות המשטרה אינם מצליחים לבצע את המשימה במלואה, תתבקש עזרה נקודתית מהצבא. נציין כי מדובר במקרה קיצון, שעל פניו, נכון לעת הזו, לא נראה כי יהיה צורך לממשו. 

כאמור, משרד הבריאות פרסם אמש איסורים חדשים על ציבור האזרחים, בין היתר איסור השהות בפארקים, הביקור בקניונים, בגני המשחקים, חופי הים או כל מרחב ציבורי אחר - לרבות אלו הנמצאים במרחבים פתוחים. עוד המליצו לציבור שלא לבוא במגע לא הכרחי עם אנשים, להימנע משימוש במעליות וחללים סגורים ולהשתדל שלא לצאת מהבית, למעט צרכים מוגדרים וחיוניים ולפרקי זמן קצרים.

קורונה - שאלות ותשובות