שווקי המניות של העולם חזרו היום (רביעי) לירידות שערים בעקבות משבר הקורונה, וכך גם הבורסה של תל אביב, כאשר מדדי הת"א 35 והת"א 125 רשמו ירידה של כ-4 אחוזים.

אתמול, הבורסות של ניו יורק אמנם עלו ביותר מחמישה אחוזים, אך הבוקר נרשמו ירידות במזרח הרחוק ובאירופה. במזרח הרחוק, ששם המסחר כבר ננעל, טוקיו ירדה ב-1.68%, הונג קונג ב-4.03% ושנגחאי ב-1.98%. באירופה, נרשמו ירידות שערים של כ-4 אחוזים במדד לונדון ופרנקפורט.

במקביל, שירות התעסוקה פרסם נתונים, על פיהם נרשמו כ-60 אלף דורשי עבודה בשירות התעסוקה מאז אמש ועד הבוקר. עוד דווח כי מתחילת מרץ נרשמו בשירות התעסוקה כ-180 אלף דורשי עבודה, כאשר שליש מהם נרשמו במהלך הערב והלילה האחרונים.

בנוסף, צוין כי 84% מתוך 180 אלף הנרשמים החדשים נמצאים בחופשה ללא תשלום וכי קרוב למחצית מהם גרים באזור המרכז ותל אביב.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, מסר: "אנו ממשיכים לשדרג את היכולות הטכנולוגיות שלנו, ואתר שירות התעסוקה קולט כעת רבבות פונים בהצלחה. כפי שהתחייבנו, נכיר בזכאות של כל מי שיגיש בקשה עד לתאריך 26.3.2020, כאילו נרשם בתחילת השבוע הזה. אנו ערים לקושי העצום של דורשי העבודה ושל המעסיקים, נעשה את כל אשר ניתן לייצר פתרונות עבור הציבור במשבר הקורונה, שצפוי ללוות בתקופה הקרובה".

כזכור, ביום שני, פתחה הבורסה של תל אביב את יום המסחר בירידות שערים חדות, כאשר מדד ת"א 35 ירד ביותר מ-5%. הירידה הושפעה מירידות השערים בבורסות המובילות במזרח, שכן בורסת טוקיו ירדה ב-2.46% וזו של שנגחאי ירדה ב-4.30%.

ירידת השערים מסמנת מגמה די אחידה מאז תחילתו של המשבר, כאשר הבורסה לניירות ערך בתל אביב רשמה ירידה ראשונה של ארבעה אחוזים במהלך השבוע שעבר, בעקבות משבר הקורונה.

רצף הירידות בבורסות של תל אביב היו צפויות, זאת לאחר שהמדדים של ניו יורק ירדו בחמישה אחוזים ושל לונדון ב-2% עם פרוץ המשבר העולמי. המשקיעים ממשיכים להיות במתח רב לקראת המשך המסחר.