מהרהורי ליבה של היפוכונדרית בימי קורונה: פעם ראשונה בחיי שההיפוכנדריה שלי משתלמת מודה שאני פורחת בימים אלה,  ממש בשיאי.

כבר בתחילת ינואר עוד הרבה לפני שדיווחו על הנגיף הקטלני בארץ, עקבתי מקרוב אחר הפרסומים השונים המדווחים על השואה שמתרחשת בסין. צפיתי באובססיביות בסרטונים קשים שהממשלה ניסתה להסתיר מהציבור הרחב בכדי למנוע היסטריה, ונערכתי בהתאם, עם אספקה ל-5 השנים הבאות, פסטות, שימורים וכיו"ב. אפילו ביטלתי חופשה לאיי סיישל שתוכננה בתחילת פברואר כי ידעתי שזה רק עניין של זמן עד שזה יגיע גם לפה ולרחבי העולם.

לראייה אף העליתי פוסט בפייסבוק לפני חודשיים שבו הזהרתי שמלאך המוות מתדפק על דלתנו והוא לא זוכה לאף אזכור רציני או התייחסות.

כולם חשבו שהשתגעתי, כי מה איכפת לך מה קורה שם בסין? אלא שהיום אני כמה צעדים לפני הרבה אחרים, כי אין מאמר, בעברית, אנגלית (והייתי מוכנה אפילו ללמוד סינית במסלול מהיר), שלא קראתי על הוירוס, ולדעתי מגיע לי דיפלומה על הידע שרכשתי.

יחד עם זאת, ולמרות שהתעמקי בנושא, נשארו כמה שאלות לא פתורות, והייתי שמחה מאד שהגיבור של המגיפה הזאת, פרופסור גבי ברבש שהוא הגרסה המשודרגת לנחמן שי החדש, ישיב לי עליהן. 

א. עוד לא קיבלתי תשובה למה אנשים בסין ובאירן נופלים פתאום ככה סתם באמצע הרחוב בגלל הוירוס ומתים. תארו לכם בן אדם הולך ברחוב, נראה בריא לגמרי, טרח אפילו להתלבש יפה לפני שיצא לרחוב, מה שאומר שהוא 100 אחוז במיטבו, פיזית ונפשית, בלי אף תסמיני המחלה, ופתאום, out of nowhere מגיח לו מאיזושהי פינה, וירוס פיצפון, תוקף אותו ומפיל אותו חלל שם על המדרכה. בהוליווד עושים סרטי מדע בדיוני על תופעו כאלה.

 ב. אף לא קיבלתי עדיין תשובה למה אנשים אוגרים ניירות טואלט. ממתי נייר טואלט נמנה על מצרכי מזון בסיסיים?  כאילו, כשייגמר מלאי הפסטה והאורז בבית תאכלו נייר? באמת האירו את עיניי.

ג.  עזבו נייר טואלט, למה לאגור קופסאות מלפפונים חמוצים? גם ככה חמוץ לנו עכשיו בחיים, אז למה לא לקנות שוקולדים במקום? אלא אם כן, חושבים שהחומציות הורגת את החיידק, ואולי בגלל זה בהודו התחילו לשתות שתן של פרות. האם יש משהו שאני לא יודעת?

 ד. גם לא ברור לי לאיזה מרחק יכול הוירוס הזה להתעופף לו. אם אומרים לשמור מרחק של 2 מטרים לפחות, שזה מרחק לא קטן, מי אומר שהוא לא יכול לטוס למרחקים ארוכים יותר? אז אולי אסור אפילו לשבת במרפסת כי זה יכול להגיע מהבית הסמוך אלוהים ישמור, ועם הרוחות הסוערות בימים אלה, אז בכלל. אגב בסרטונים שהופצו בסין, אזרחי וואן שישבו בהסגר לא פתחו חלונות שבועות רבים. אולי אם כך עדיף לאטום את הבית עם סלוטייפ כמו שעשינו במלחמת המפרץ. מסיכות האב"כ כבר יצאו מהבוידיעם והן מוכנות ליום פקודה. גם נעלתי היטיב את דלת הכניסה שתהיה הדוקה עד הסוף, שאפילו טיפה הכי קטנה של הוירוס הנבזי והמרושע הזה, ימח שמו וזכרו, לא יוכל להתפלח פנימה.

ה. בהתחלה אמרו לא להתקהל עם 5000 איש. עוד לא הספקנו לעשות אפצ'י ולשבור את הראש אם זה מהקורונה, והמספר ירד ל-1000 איש. ועוד לפני שהספקנו לשפשף היטיב את הידיים עם מים וסבון, בין האצבעות, ומלפנים ומאחור, בפעם המיליון באותו יום, למשך 30 שניות בדיוק (ואני מאוד מקפידה), עד שירד לי כל העור וכבר רואים את הבשר, הספיקו להודיע שהמספר המותר להתקהלות ירד ל-10. אז אולי תחליטו?! אני מוכנה אפילו לא להתקהל עם בן זוגי, ושרק יעז לנשום על ידי! רק תחליטו לעזאזל. האמת? סגר מלא מעכשיו, לגמרי מתאים לי. ממילא נגיע לשם, למה צריך למרוט לנו את העצבים עם הנחיות בשלבים? מה, אנחנו ילדים?

ו. מה אתה אומר פרופסור ברבש? כדאי אולי לחלות כבר עכשיו (כי אמרתם שרוב הסיכויים שזה יגיע לרוב האוכלוסיה) כל עוד יש מיטות אשפוז?

נגיף הקורונה בישראל (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
נגיף הקורונה בישראל (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

ז. שאלה נוספת, לכל כלל ישראל. האם זה יהיה אכזרי מצידי אם אתחיל להטיל משמעת אוכל על יושבי הבית? כי אתם לא מבינים מה קורה פה. מהשעמום שסגורים בבית, כולם בולסים כל היום (בעיקר בן זוגי, שיהיה בריא, שאפילו מקנא בבת שלי שקיבלה יותר קוסקוס ממנו) והאוכל נגמר, ואני ממש לא במוד עכשיו להתחכך עם כל מיני נשאי וירוס בסופר המקומי, אוקיי?

ח. כל הבכירים במשרד הבריאות אומרים שזה וירוס מסתורי. במילים אחרות, לא יודעים איך לטפל בו ולאן כל זה הולך. תאמינו לי שזה מספיק בשביל להרוג אותי סופית. אני, שמסתובבת כל היום בבית עם בקבוק של אקונומיקה שאותה אני משפריצה על כל בלטה שמישהו דרך עליה מבני הבית אחרי שנכנס מבחוץ, לי אתם אומרים שכל הסיפור הזה מסתורי? ואם הוא כל כך מסתורי, מה הבשורה הבאה? שחייזרים נחתו על כדור הארץ להשמידה?

תקשיבו טוב, ואני לא צוחקת, יש לי הרגשה שיש פה קונספירציה מכוונת ומתוכננת להסתיר ממני מידע. וכשאני לא יודעת דברים, אני בחוסר שליטה, שהשלב הבא שלה זה היסטריה. לפי הפסיכולוגים, היסטריה מחלישה את המערכת החיסונית, ולך עכשיו תתמודד עם וירוס קטלני, נו באמת.