רשויות הבריאות באיטליה דיווחו היום (רביעי) כי במהלך היממה האחרונה נרשמו 475 מקרי מוות נוספים של חולי קורונה. זוהי היממה הקטלנית ביותר שידעה המדינה מאז החלה להתפרץ המחלה - עלייה של 19% במספר הקורבנות לעומת אמש. מניין החולים שנפטרו מהנגיף באיטליה עומד כעת 2,978. עוד דווח כי כמות הנדבקים המאובחנים נאמדת ב-35,713 בני אדם, עלייה של כ-13% לעומת המספר שדווח אמש ועמד על 31,506 חולים. 

בארץ חצי המגף, שהפכה למוקד ההתפרצות השני במימדיו בעולם, רק 4,028 חולים החלימו מהתחלואה בנגיף, ואילו מספר החולים הפעילים בה עומד על למעלה מ-28 אלף בני אדם. לשם השוואה - באיראן, בה כמות הנדבקים היא כמחצית מבאיטליה (17,361) החלימו כבר 5,710 חולים, ויש בה כ-10,000 חולים פעילים בלבד.

הקורונה: מבוגר עוטה מסכה ברחוב שומם בונציה (צילום: REUTERS/Manuel Silvestri)
הקורונה: מבוגר עוטה מסכה ברחוב שומם בונציה (צילום: REUTERS/Manuel Silvestri)

עוד באירופה, הרשויות בבריטניה מסרו כי מספר מקרי המוות כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה עלה ביממה האחרונה ב-32 בני אדם, והוא עומד כרגע על 104 קורבנות מתחילת ההתפרצות. עוד נמסר כי במשך שעות היממה שחלפה נספרו בבריטניה 676 נדבקים חדשים בנגיף - המספר הגבוה ביותר שדווח עד כה משטח הממלכה הבריטית.

במעבר לארצות הברית, מנהל הבריאות האמריקאי עדכן כי במהלך היממה האחרונה זוהו 2,812 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה ברחבי ארה״ב, ובסך הכל 7,087 נדבקו מאז תחילת ההתפרצות. כמו כן נפטרו 24 בני אדם במהלך היממה שחלפה, ומניין הקורבנות הכולל עומד על 99.

במדינות נוספות מסביב לעולם דווח על מקרי מוות ראשונים. רשויות הבריאות בקובה ובפקיסטן מסרו הודעות לפיהן בבתי החולים נפטרו נשאי הנגיף בפעם הראשונה מתחילת המשבר. כמו כן, כלי התקשורת בברזיל ציטטו את גורמי הבריאות במדינה אשר דיווחו על שני מקרי מוות נוספים מהנגיף, המתווספים למניין שהתייצב על שלושה קורבנות.