מרבית נוסעי התחבורה הציבורית נשמעו במהלך היום (רביעי) לקריאת רשויות הבריאות שלא לנסוע בתחבורה הציבורית. ברחבי הארץ נרשמה ירידה דרסטית במספרי הנוסעים בהשוואה ליום רגיל. בתוך כך, הוחלט שלא לצמצם תדירות של קווים פעילים, על מנת שלא ליצור עומסים בקווים הפעילים. 

במוקדי השירות הטלפוניים של חברות התחבורה הציבורית נרשמה עלייה של 200 אחוזים במספר השיחות הנכנסות, ציבור הנוסעים קיבל מידע מעודכן על פעילות הקווים לאור הנחיות משרד הבריאות. כוח האדם במוקדי השירות תוגבר לצורך התמודדות עם הביקוש. 

אוטובוס בימי הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוטובוס בימי הקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ואלו הנתונים המלאים שפרסמו חברות התחבורה הציבורית בישראל, לפי אזורים וכמות הנוסעים באחוזים ממספר הנוסעים הממוצע בשגרה: דן באר שבע 40% נוסעים בהשוואה לשגרה. במרחב נגב כולו - פחות מ- 10% מכלל הנוסעים. באזור השרון כ-15%, בגוש דן כ-40% ובירושלים כ-50%. בעיר בני ברק נרשם נתון מפתיע - רק 10% מהציבור מצא לנכון להתייחס להנחיות משרד הבריאות, ואילו שאר 90 האחוזים הוסיפו להשתמש בתחבורה הציבורית גם לאור משבר הקורונה.

גם ברציפי רכבת ישראל והרכבת הקלה בירושלים נצפתה ירידה חדה בשיעור הנוסעים ביחס לפעילות ביום שגרה: ברכבת ישראל נרשמה תנועה דלילה של כ-20 אחוזים מהממוצע, ואילו ברכבת הקלה בירושלים רק 40% מהכמות הממוצעת השתמשו בשירות.