הראשון לציון הרב יצחק יוסף שיגר הערב (רביעי) לשר הבריאות יעקב ליצמן פסק הלכה, בו קבע כי בתי הכנסת שבבתי החולים יסגרו בשל הקושי בשמירת מרחק של שני מטרים מאדם לאדם. כמו כן הוא כתב בפסק ההלכה כי "אין ספק שכל מי שנבדק לקורונה עליו להשאיר בשבת מכשיר פלאפון זמין, שיוכלו לעדכנו על מצבו ולאן עליו להתפנות... גם מי שלא נבדק ישאיר את הפלאפון זמין, כדי שאם ימצא שהוא שהה בקרבת חולה מאומת ועליו לשהות בבידוד, יוכלו להודיעו בהקדם".

הרב הראשי לישראל הוסיף עוד, "כי יש להקים מערך רכבים עם כרוז שיכריז בשבת באזורים דתיים וחרדיים על חובת בידוד, לפי האזורים שיתברר במהלך השבת שחייבים בבידוד". פסק ההלכה התקדימי ניתן במענה לשאלות ההלכתיות המתעוררות במצב החירום. 

פסק ההלכה של הרב יוסף (צילום: ללא)
פסק ההלכה של הרב יוסף (צילום: ללא)

מאגף ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במגזר החרדי של משרד הבריאות נמסר: "פסקי הדין של גדולי הדור מדברים בעד עצמם ומלמדים על עת החירום המחייבת פעילות מואצת בטרם פורענות חלילה. אנו פועלים באופן נמרץ לתכלל את כלל הפעולות הנדרשות לביצוע מבצעי של ההודעות לציבור החרדי בשבת במקרה הצורך. אנו שבים ומדגישים את המחוייבות והדחיפות להישמע לכלהוראות משרד הבריאות כדי להיאבק בנגיף".