פרופסור מוטי רביד, מנהל בית החולים מעייני הישועה, התראיין לניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והביע את דעתו על המצב במדינה בימים אלה ועל ההתמודדות עם מגפת הקורונה: "אנחנו נאבקים במגפה הזאת עם יד אחת קשורה מאחורי הגב".

מנהל בית החולים מעיני הישועה התייחס לנתונים העדכניים מסין, מוקד ההתפרצות של המגפה, לפיהם אין נדבקים חדשים. למרות הנתונים המעודדים, אמר כי: "אני לצערי לא יכול להצטרף לגל האופטימי". לטעמו, המקרה בסין " נותן לנו שיעור מאוד חשוב, כי הוא אומר שאפשר". מנגד, טען הפרופסור כי "אנחנו לא סין, אנחנו לא יכולים לנקוט באמצעים הדרקוניים שהם נקטו. אנחנו רוצים להגיע למצב בו לא יהיו נדבקים, מבלי שכמה אלפים ימותו קודם, כפי שקרה בסין. לנו יכולה להיות תוכנית ברורה מאוד להגיע לזה בזמן לא רב".

אמרו שיש מספיק בדיקות אבל שלא מבצעים.
"אין ציוד, אין מטוסים ואין מספיק מעבדות. לא הכשירו מעבדות, אף על פי שכל בתי החולים שיכולים לעשות את זה, ורוב בתי החולים למעשה יכולים, לא קיבלו ציוד, מכשירים ובדיקות"

גם אוניברסיטאות יכולות למעשה לעשות זאת אבל גם בהן לא משתמשים, נכון?
"נכון, אין לי מושג למה". 

אז יש מחסור בבדיקות או שלא נותנים אישור למעבדות שיבצעו אותן?
"מבחינתי, אם אני מבקש- אני לא מקבל. גם היום כשיש אצלי בבית החולים חולה חשוד, חצי יום עובר במקרה הטוב, ולפעמים יותר עד שמקבלים תשובה".

בעצם אתה כמנכ"ל בית החולים 'מעיני הישועה' לא יכול לעשות בדיקות אצלך, למרות שיש לך את היכולת?
"לא , אני שולח בדיקות ביומיים האחרונים לרמב"ם, שליח נוסע 4-3 פעמים ביום".

למה לא אצלך?
"יש לי מעבדה שיודעת לעשות את זה אבל עד שמאמנים את האנשים, שלשום למעשה התחילו את התהליך של לקבל את האישור העקרוני שנעשה, עד שנעשה, עד שיהיה ציוד ועד שיהיו מטוסים - אמרו לי שייקח עוד שבוע לפחות. בינתיים אנחנו בבעיה".

יש דאגה בציבור מחוסר שיתוף הפעולה של שני ציבורים - חלק מערביי ישראל והחרדים. אתה מרגיש את זה בבית החולים אצלך שממוקם בבני ברק?
"הציבור החרדי הגיב לאט, לאט מידי. בסופו של יום הוא הגיב. כל הרבנים כולל הרב קנייבסקי שהיה הקיצוני שבמתנגדים לבידוד ולהפסקת הלימודים, כולם כבר הורו לסגור. מוסדות הלימוד כולם כבר סגורים ויש עדיין נקודות של ציבורים קטנים של הקיצוניים, שהם בכלל תמיד חושבים שהם יודעים יותר טוב מכול העולם וגם עכשיו".

קראתי בכותרות שהרב קנייבסקי כן הורה להמשיך את הלימודים.
"הכותרת היא מאוחרת , הוא כבר הורה שייפסקו אתמול בערב. אני הייתי הראשון שביקשתי להפסיק את הלימודים ובהתחלה ירדו עליי. אחר כך הבינו שאין מנוס מהדבר הזה. הציבור החרדי לאט-לאט מיישר קו. זאת בעיה אבל בעיה נקודתית, יהיה אפשר לאתר אותם היום עם האמצעים שיש".

איך אתה רואה את הדברים נכון להיום?
"אני קצת יותר אופטימי כי אם הסגר הזה יצליח להימשך מספר ימים, עשרה ימים לערך,  נראה לדעתי ירידה דרסטית בהדבקות. אם הוא באמת ייאכף כמו שצריך, אם האוכלוסייה תשתף פעולה, כי אכיפה כאן לא מספיקה, אנחנו נראה ירידה. האם זה מספיק? האם נצטרך עוד גל? אני לא יודע, אבל היה מאוד טוב אם לרפואה בארץ, שגם ככה רזה ומדולדלת, אם היו נותנים אמצעים יותר בשפע, כי זה מאוד מפריע לעבוד במציאות היום".