בית החולים הדסה עין כרם הודיע הערב (חמישי) כי חלה התדרדרות במצבה של קשישה בת 89 שנדבקה בנגיף, הנמצאת כעת במצב אנוש ונשקפת סכנה לחייה. מבית החולים נמסר כי האישה, שנדבקה בנגיף בבית הדיור המוגן "נופים" בירושלים, סובלת מהתדרדרות נשימתית מהירה. בנוסף דווח כי ארבעה מטופלים ממתחם המחלות המתפרצות בהדסה, שוחררו והועברו למלון דן פנורמה בתל אביב, כאשר שניים נוספים הועברו למתקן המלונאי בשמואל הרופא, שם ימשך המעקב אחריהם.

לפני כן, הודיע משרד הבריאות הודיע כי מספר החולים המעודכן בנגיף הקורונה בישראל עומד על 677, כאשר חמישה מהם מאושפזים במצב קשה במצב קל. עוד נמסר כי 14 נוספים החלימו לחלוטין מהמחלה. 47 מהחולים נמצאים בבידוד בבית מלון. כאמור, לראשונה מאז התפרץ הנגיף והחל המשבר, בישראל נרשמת יממה עם למעלה מ-100 מקרי הידבקות מדווחים. העלייה איננה מלמדת בהכרח על הדבקה בקהילה או התפרצות סביבתית, אלא יכולה להעיד על הגברת קצב הדגימות לנגיף במדינת ישראל.

בין המחלימים נמצא גם רופא מאחת המחלקות בבית החולים מאיכילוב, שנדבק בעת חופשה באיטליה ושהה בבידוד מאז חזרתו ארצה. "הרגשתי דאגה אמיתית ורצון להקל ולטפל מעומק הלב, כעת אני חוזר לבית החולים לטפל בחולים", אמר לאחר ששתי בדיקות להימצאות הנגיף בגופו יצאו שליליות, ואישרו למעשה את החלמתו.

מדובר צה"ל נמסר כי חולה מספר 432 הוא משרת קבע בצה"ל, בן 24 ממרכז הארץ. כאמור, זהו החולה העשירי מהצבא ומצבו מוגדר קל. ככל הנראה, החייל נדבק בנגיף לאחר שבא במגע עם חולה מאומת אחר. עוד נמסר מדובר צה"ל: "‏חיל הרפואה, בשיתוף משרד הבריאות, מבצע חקירה אפידמיולוגית מקיפה שממצאיה יפורסמו בהמשך".

קורונה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מהמרכז הרפואי פוריה דווח כי אחות במחלקה האורתופדית נדבקה בנגיף הקורונה. היא ובנה נדבקו בנגיף ככל הנראה מאב המשפחה, כך נמסר מהמרכז הרפואי. עוד נמסר: "האחות נמצאת בבידוד מיום ראשון והצוות הרפואי עודכן על כך. כתוצאה מכך, שמונה אנשי צוות בפוריה ייכנסו לבידוד".

משירות בתי הסוהר נמסר כי עובד בבית מעצר בפתח תקווה, שביקר במקום לאחרונה לפני כשבוע, אובחן במהלך הלילה כחולה קורונה. עם קבלת המידע נסגר בית המעצר לתנועות והשוהים בו, שישה עצורים ו-חמישה אנשי סגל ביניהם רופא אזרחי, נכנסו לבידוד. נערכת חקירה אפידמיולגית ע״י גורמי הרפואה בשב״ס ומשרד הבריאות

בתוך כך, מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר נמסר כי שלווה דהאן, שנמצאה חולה בנגיף הקורונה לאחר ששהתה בספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן, שוחררה היום לביתה. דהאן שהתה במתחם המבודד בבית החולים במשך 28 ימים, ושוחררה לאחר ששתי בדיקות רצופות לגילוי הווירוס הראו תוצאה שלילית.

בתוך כך, הודיעו כוחות המשטרה כי בעקבות הנחיות ראש הממשלה ובהמשך לתקנות שיאושרו הלילה במאבק לבלימת נגיף הקורונה (חמישי) המשטרה תתגבר את מהלכיה החל ממחר ובשבוע הבא תעצים ביתר שאת ונראה נוכחות בולטת של המשטרה ברחובות. הרעיון הוא לייצר הרתעה ועל מנת שהציבור יראה שיש שיטור ברחוב וכי יש כוונה לבצע אכיפה מסיבית.

מהמשטרה נמסר כי תחילה תווצר התרעה בפני הציבור על מנת לכוון אותו ליעדו, במקרה של מפרי בידוד הם יישלחו לבידוד  ויטופלו במלוא החומרה. במקרים חריגים יוטלו קנסות כפי שאושר, כשהסכום שיידרש על הפרת בידוד הקנס הינו 10,000 ₪, התקהלות מעל למותר 3,000 ₪ ובתי עסק שיפעלו תוך הפרת התקהלות הקנס הוא 5,000 ₪. באותה מגמה יפעלו כוחות המשטרה מול בתי עסק ואלו שאמורים להיות סגורים נבחן ונעקוב שיהיו סגורים.

המשטרה נערכת למזג אוויר גשום ובהיערכות על הכבישים והודיעה כי לש לא תבצע פעילות בתוך המגזרים החרדים והדתיים אלא במקרים חריגים שבהם יוודע על התקהלות אסורה.