מפלגת הליכוד עתרה היום (חמישי) נגד תוצאות הבחירות ונגד ועדת הבחירות המרכזית, בדרישה לקבל מידע מרשם האוכלוסין ופרוטוקולים מדיוני הועדה והקלפיות השונות, במטרה לבסס את טענתה ל"זיוף הבחירות". חדי העין הבחינו שנציג הליכוד הבכיר בועדת הבחירות המרכזית, המכהן גם כסגן יו"ר הועדה, ח"כ דוד ביטן, לא חתום על העתירה.

במקום תצהיר שלו, צירפה הליכוד תצהיר של ח"כ שלמה קרעי. ל"מעריב" נודע שביטן סירב לחתום על התצהיר ובעקבות סירובו נאלצו אנשי הליכוד לפנות לח"כ שלמה קרעי. ביטן עצמו לא הסכים להתבטא בעניין, אבל בדיקה מעלה שבמהלך הדיונים והשיחות הפנימיות סביב הנושא אמר ביטן שהעתירה מיותרת, הסיכויים לאתר זיופים משמעותיים אינם קיימים, הליכוד ניצחה בפער מנדטים ואין שום סיבה לטרטר את המערכת בעתירות מיותרות.

למרות עמדתו זו של ביטן, הלחץ מכיוון בלפור להגיש את העתירה היה חזק ובסופו של דבר חתם ח"כ קרעי על התצהיר והוצמד לו התואר "הפרוייקטור" של הליכוד לעניין זה. אבל הסיפור לא נגמר כאן, הוא רק מתחיל: לאחר סיכום תוצאות הבחירות, ההוראה שהגיעה מלמעלה לחברי הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית היא להתנגד בהצבעה לאישור התוצאות. ח"כ ביטן סירב גם הפעם. הוא לא מצא טעם להתנגדות כזו.

שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משנוכחו נותני ההוראות בסירוב הזה, הם מיתנו את דרישתם וביקשו מביטן להימנע. הפעם ביטן נעתר, אבל אמר לפרוטוקול שההימנעות שלו היא בניגוד לדעתו. גם כאן, ביטן סבר שיש לאשר את תוצאות הבחירות ואין כל טעם בהמשך המאבק לאור העובדה שמספר הטעויות היה קטן יחסית והסיכוי לשנות משהו מהותי בתוצאות הבחירות הינו אפסי.

גורם פוליטי בכיר (שאינו ביטן) אמר ל"מעריב" כי הלחץ מכיוון בלפור להתנעת העתירה והתנגדות לתוצאות ברור: "הכוונה היא להמשיך לנסות לייצר דה-לגיטימציה לבחירות עצמן ולוועדת הבחירות המרכזית בפרט, כדי לערער על זכותה של כחול-לבן ליישם את הרוב בו זכה הגוש שלה ולהתחיל בחקיקה שמטרתה להרחיק את נתניהו. אם הבחירות זויפו, אז אי אפשר לחוקק ואי אפשר להפעיל את הכנסת", אמר הגורם, "שני המהלכים האלה באים מאותה מוטיבציה בדיוק", הוסיף המקור.

הסיפור המלא מחר ב"מעריב סופהשבוע".