יו״ר כחול לבן, בני גנץ, התראיין הערב (חמישי) למהדורה המרכזית בערוץ 12, על רקע משבר הקורונה והמגעים להקמת ממשלת אחדות בין מפלגתו לליכוד בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנוכח מצב החירום, והבהיר כי הוא ימצה ״כל אפשרות שהיא להקים ממשלה ולעזור למדינת ישראל להתקדם קדימה, אל מעבר למשבר הקורונה״.

״אנחנו נעשה את מה שנדרש נוכח הנסיבות ונמצה את מה שאפשר לאורן של תוצאות פוליטיות״ אמר גנץ בממלכתיות והוסיף כי הוא ״מכבד את הדמוקרטיה בישראל, ואת הבחירה של האנשים בישראל, אלה שהצביעו לי ואלה שלא הצביעו לי. אני אפגיש את היכולת מבחינת התוצאות עם המציאות מבחינת הנסיבות שבתוכן אנחנו נמצאים, ואלה נסיבות חמורות מאוד מבחינה בריאותית וכלכלית״.

״כל האופציות צריכות לעמוד על השולחן״ אמר גנץ בנוגע לישיבה בממשלה תחת נתניהו והבהיר כי ״אסור למדינת ישראל להגיע לבחירות רביעיות. שיגיע רגע ההכרעה נקבל עליו את הדין ונחליט לאן ללכת״.

גנץ התייחס גם למהלך שעשה השבוע יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שהחליט לפזר את המליאה ולא לאפשר להקים את ועדות הכנסת, הליך שהיה אמור להתנהל על ידי כחול לבן, ואמר כי ״צריך להיזהר מאוד מלהגיע אפילו לשוליים של דיקטטורה. אם הכנסת לא עובדת בצורה פעילה ורציפה, אנחנו בבעיה״.

״חברי הכנסת משרתים את ישראל וכרגע לא נונתים להם לעשות את זה. זה חמור מאוד״ אמר גנץ וסיכם כי ״יש פה מדינה לנהל ואני מתכוון לעשות את זה״.