העולם במלחמה בנגיף: מגיפת הקורונה ממשיכה לעורר בהלה ולגבות קורבנות ברחבי העולם. מדינות ברחבי אירופה ממשיכות לדווח  על עלייה במקרי ההידבקות בנגיף.המצב באיטליה, שנפגעה קשוות מהתפרצות המגיפה, מוסיף להחמיר. מספר המתים כתוצאה מהמחלה זינק היום (שבת) ב- 793 קורבנות נוספים מה שהעלה את מניין המתים ל- 4825 בני אדם נכון לעת הזו. מספר מקרי ההידבקות במדינה עומד כעת על 53,578. 

כמו כן, מדינות נוספות הצטרפו לרשימה העגומה של מקרי מוות כתוצאה מהמחלה, ומשרד הבריאות בפינלנד דיווח מוקדם יותר היום על קורבן ראשון כתוצאה מהנגיף. עוד דיווחו הרשויות כי מדובר בחולה קשיש, תושב הלסינקי. 

בתוך כך, בשוויץ עלה מספר הנדבקים ל-6,100 חולים מאומתים נכון לרגע זה. מדובר בעלייה של 25% לעומת אתמול. מספר הקורבנות במדינה עומד עתה על 56 אנשים. משרד הבריאות במדינה כבר הטיל סנקציות חריפות על מנת למנוע מהמחלה להתפשט, כמו גם סגירת גבולותיה עם איטליה, המהווה מוקד להתפרצות ענק של הווירוס

בעקבות הזינוק בכמות החולים והקורבנות, מדינות אירופה מחריפות את מאבקן במחלה המתפשטת, ובגרמניה שוקלים עתה את הרחבת תקציב ל-350 מיליארד יורו. התקציב יוקצה לטובת הבטחת היציבות הכלכלית במדינה וכן לצעדים נוספים להתמודדות עם המשבר.

קורונה באוסטרליה (צילום: REUTERS/Loren Elliott)
קורונה באוסטרליה (צילום: REUTERS/Loren Elliott)

ביבשת אוסטרליה הרחוקה החלו לנקוט צעדים נוספים במטרה להלחם במגיפה, והממשל הודיע על כוונות להרחבת התקציב המוקצה למאבק במחלה. ראש הממשלה האוסטרלי, סקוט מוריסון, התראיין לסוכנות הידיעות רויטרס ומסר כי בכוונתו לדרוש בתחילת השבוע 66.4 מיליארד דולר אוסטרליים לטובת המטרה. ההחלטה הגיעה בצל זינוק מספר החולים ביבשת למעל 1,000. 

"אנו עומדים בפני תקופה כאובה מאד, אבל אנחנו הולכים לרכך את המכה בצורה המיטבית", נימק מוריסון את ההחלטה. עם זאת, ממשרדי הממשלה בבירה קנברה לא הודיעו נכון לרגע זה לשם מה יוקצה התקציב המוגדל ואילו צעדים פרקטיים מתכוונת הממשלה לנקוט. 

גם במרכז אסיה נוקטים במדיניות חריפה יותר, והרשויות בקזחסטן, אוזבקיסטן, טורקמניסטן וקירגיסטן הודיעו על הטלת מגבלות חדשות בצל הזינוק במספר החולים באזור. 

קורונה- שאלות ותשובות