הדלק המניע של כל לוחם ומפקד בשדה הקרב ובפעילות המבצעית השוטפת הוא אהבת העם והארץ. על זה אנחנו מגנים. לשם כך אנחנו מוכנים לסכן את חיינו. צה"ל הוא צבא העם וכוחו נובע מכך שהעם נכון לשלוח את בניו ובנותיו לשרת בצבא.

לאחרונה אנחנו עדים למגמות מדאיגות העלולות לפגוע בנכונות זו ובאמון של הציבור בצה"ל. במקרה המדובר כאן אין המדובר בהתנהלות של צה"ל עצמו אלא בהתנהלות של פורשים בכירים ומוכרים ממערכת הביטחון אליהם נושא העם עיניו בצפייה לגילוי ערכים ציוניים ואהבת העם והארץ גם לאחר שפשטו מדים.

התייחסתי רבות בשבועיים האחרונים להכרזות\ ניסיונות של שלושת הרמטכלי"ם מנהיגי מפלגת כחול לבן להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת האנטי ציונית והאוהדת טרור.

דומני שמפקדנו לשעבר אינם מעריכים נכונה את גודל השבר בציבור ואת ההקרנה שיש על כך לציבורים רחבים בנכונות לשלוח את בניהם ובנותיהם לצבא שמייצר מפקדים שמוכנים אחרי שהם פושטים מדים לחצות קווים אדומים ולחבור לאלו שמוקיעים את צה"ל ואותם עצמם. אלו הפועלים להחרים את ישראל ומעוניינים שאותם רמטכל"ים לשעבר ישפטו בבית המשפט בהאג. גם אם לא תהיה ממשלת מיעוט חשוב להבין שהנזק כבר נעשה והוא חמור.

ואם לא די בכך ישנה תופעה נוספת והיא השתלחות בציבורים רחבים שנעשית על ידי גנרלים לשעבר כגון גיא צור שתפיסת עולמם היא שהציבור פשוט אספסוף (כפי ששמעתי במו אוזניי את יאיר גולן אומר). חבורה של טיפשים, שונאים מוסתים ועיוורים, כפי שכתב גיא צור במאמרו.

המדהים או ששני גנרלים לשעבר אלו אומרים זאת תוך שהם כביכול מקדמים אג'נדה דמוקרטית. מודה אני. אמנם בחיקי תואר ראשון ושני במדעי המדינה ועדיין איני מחשיב עצמי מומחה לדמוקרטיה אולם דבר אחד אני יודע. אבן היסוד בדמוקרטיה היא שזהו שלטון העם ואם אתה לא מאמין בעם אתה בעצם לא ממש דמוקרט.

ונחזור לאמון בצה"ל. כשקצינים בכירים בדימוס משתלחים בציבורים רחבים הם מערערים את הקשר העמוק שיש לציבור עם קציניו. כמפקד בית הספר להנדסה נהגתי לומר לצוערי קורס קצינים כי להיות קצין זה לכל החיים. הקשר בין העם לקציניו לא מסתיים עם שחרורם. יש חשיבות עליונה שהעם ימשיך לשאת עיניו לקצינים גם לאחר שחרורם משירות סדיר. 

אין ערך יותר גדול לקצין מלאהוב את העם שלו ואת ארצו. כן את כולם. אלה שמסכימים איתך וגם אלו שלא. אלו שהצביעו למפלגה שאתה תומך בה ואלו שלא. קצינים יקרים אין עם חכם ונבון יותר מעם ישראל. כבדו את העם שלנו, אהבו אותו ושימרו עליו מכל משמר.

הכותב הוא מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים