מנסים להקל בנטל:  נגיף הקורונה ממשיך לגבות מחיר כבד מהציבור, גם בפן הכלכלי, והרשויות מנסות להקל על האזרחים בהסתגלות אל המציאות המשתנה מדי יום. היום (ראשון) פורסמו הנחיות חדשות מטעם משרד העבודה, הפעם ביחס למעונות היום הציבוריים לפעוטות. 

הודעת המשרד מגיעה בהמשך להוראת משרד הבריאות, החל מהתאריך- 15.3.2020 , בה הורו על הפסקת כל פעילות במקומות המשמשים או נועדו לשמש מקום שהייה יומי לחינוך וטיפול בפעוטות. על מנת להקל על ההורים בתקופה מורכזת זו, פרסם המשרד הבהרה לפיה על פי חוק, הם אינם נדרשים לשלם עבור תקופה בה לא התקיימה פעילות במוסדות החינוך, ולא יהיה בכך כדי לפגוע בזכויותיהם בעת חזרה לשגרת פעילות במוסדות האמורים. 

עוד הוסיף המשרד כי הארגון המפעיל את המוסד החינוכי מחויב להחזיר להורים תשלום יחסי בגין הימים בהם לא התקיימה פעילות במעונות היום ובמשפחתונים ועל ההורים לפנות אליהם על מנת לגבות אותו. 

קורונה במוסדות החינוך בישראל (צילום: דוברות עיריית אשקלון)
קורונה במוסדות החינוך בישראל (צילום: דוברות עיריית אשקלון)

בנוסף, הודעת המשרד התייחסה גם לצוותים החינוכיים, שנשארו נכון לרגע זה ללא מקום עבודה פעיל. בתוך כך, צוותי המעונות שהוצאו לחופשה ללא תשלום על ידי מעסיקיהם יוכלו לבדוק זכאותם לדמי אבטלה בהתאם להוראות הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה.

כמו כן, מפעילי משפחתונים יוכלו לבדוק זכאותם מהמדינה לחבילת צעדים לשמירה על יציבות המשק , בין היתר התכנית והצעדים להפחתת עלויות לעסקים וכן סיוע מיוחד לעובדים עצמאיים, זאת התאם להנחיות משרד האוצר.

השר אוחנה הודיע על שורה של הקלות ברשות האכיפה והגבייה

שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע על שורה של הקלות ברשות האכיפה והגבייה (ההוצאה לפעל והמרכז לגביית קנסות) בשל משבר הקורונה. השר אוחנה הפעיל את תקנות סדרי הדין במצב חירום מיוחד אשר בסמכותו, לפיהן לא יינקטו בהוצאה לפועל עיקולים לרבות עיקולי בנקים ומשכורות, לא יבוצעו עיקולים בבתים ובבתי עסק, לא ייתפסו כלי רכב, לא יפונו בתי מגורים ובתי עסק, לא יופעלו צווי הבאה ומאסר לחייבים וכן לא יוטלו הגבלות על חייבים. כל זאת למעט במקרים דחופים ביותר, כגון בתיקי מזונות, בכפוף להחלטה מפורשת של רשם ההוצאה לפועל.

קורונה- שאלות ותשובות