בימים אלה אני חושבת לעצמי מה מהמדפים אני יכולה לרכוש כדי לחזק את מערכת החיסון, מה הוכח מחקרית? 
"הדבר היחידי שהוכח שמחזק את מערכת החיסון זה פעילות גופנית ,זה הדבר היחיד שהוכח. אפשר לעשות בבית, אם את גרה בבניין עם מדרגות אפשר לעלות ולרדת, אפשר לעשות תרגילי כושר מול הטלויזיה, אפשר לקחת 2 בקבוקים של ליטר פלוס ולהניף אותם כמשקולות, אפשר לקחת חבל ולדגל עליו כדילגית".

כמה זמן נחשב משהו שמשפיע?
"מי שלא רגיל לעשות כושר שלא יתחיל לעשות בשעה, אפשר בהתחלה לעשות 5-7 דק' פעמיים ביום, אחר כך לעלות ל-10 דק', לאט-לאט ולהקשיב לגוף. לא ללכת לפי שעון אלא לפי תחושה. להקשיב לגוף ולא 'באטרף' וגם לא לשכב כל היום על הספה ולצפות בטלוויזיה. לא לראות טלוויזיה בכל מהדורה, זה רק מכניס חלק מהאנשים לפאניקה. 

"קראתי ביקורת טלוויזיה שהכול שטויות ולא יהיה שום דבר, שזה כלום וזה רק סיפורי מעשיות. מצד שני, יש אנשים שנלחצו ממה שאמר מנכ"ל משרד הבריאות. משרד הבריאות צריך לתכנן את התרחיש הכי קיצוני כי אם הוא לא יתכונן ואם המדינה לא תתכונן לתרחיש הכי קיצוני והוא חס וחלילה יקרה - תהיה קטסטרופה. מצד שני, האמת נמצאת אי שם באמצע. אבל לזלזל ולהגיד שהכול שטויות ולגרום לאנשים לא לשמור על הכללים, זה לא אחראי וזה לא בסדר. אנחנו צריכים להקשיב למשרד הבריאות, עד לרגע זה כל מה שהומלץ על ידי משרד הבריאות הוכח כצודק. אני חושב שאנחנו המדינה הכי מוכנה. אני מאמין שאנחנו לא יודעים לעקוב אחר כל אחד כי ההדבקה היא כבר במספרים האלה, ההדבקה קהילתית, ואנחנו לא עושים עדיין מספיק בדיקות כדי לדעת. אבל, עד היום כל מה שמשרד הבריאות הציע, יצא כנכון, כמדויק וכצודק. מדינות שזלזלו כמו איטליה וספרד – ראינו מה קורה".

עוד אמר: "איטליה וספרד הן כמונו , ים תיכוניים, 'הכול טוב', מזלזלים. שם זה קטסטרופה,  צרפת מתחילה להידמות להם. לעומת זאת, כמה קילומטרים מהם נמצאת גרמניה, הכול אותו דבר, אומרים להם להיות בבית - הם בבית, אומרים להם לא לצאת - הם לא יוצאים. לכן, למרות הקרבה הגיאוגרפית, המצב שם הרבה יותר טוב. אנחנו עדיין ביחס לאירופה במצב הרבה יותר טוב.

"באו בטענות לממשלה, למה סגרתם ולא אפשרתם להיכנס לארץ? טוב עשו שלא נתנו לזרים להיכנס לארץ, טוב עשו שסגרו את הגבולות, זה מוכיח את עצמו עכשיו. זה לא שזה יעצור לגמרי, אבל כל מה שאנחנו מצליחים, כל כמה שאנחנו מצליחים לעכב את ה'פיק' הגדול של החולים, אנחנו מרוויחים. אם בבת אחת יהיו המון חולים והמון חולים קשים, יהיה מאוד קשה, עד בלתי אפשרי, לטפל בהם - כמו שקורה באיטליה. נפטרו אתמול 500 אנשים, בארץ עד היום עוד אף אחד לא נפטר ונקווה שזה לא יקרה, למרות שיש אנשים שמלכתחילה מאוד חולים וקשישים וכו'".

תזונה מומלצת

בהתייחסו לתזונה המומלצת אמר פרופ' קרסו: "ירקות ופירות טריים אם לא סובלים מסכרת. שהאוכל יהיה טרי, מכל המינים, מכל הסוגים, מכל הצבעים. מי שסובל מהפרעות בספיגה יכול להוסיף מולטי ויטמין, אם מישהו אוכל ירקות ופירות מכל המינים והסוגים והצבעים לא צריך להוסיף לעצמו ויטמינים ומינרלים. אין שום הוכחה מדעית שכל הדברים האלה עוזרים למעט הפעילות הגופנית ולמעט ירקות ופירות. אפשר לאכול גם שקדים ואגוזים, שקדים בעיקר שקדי ברזיל 3-4 ליום, מכילים סלניום שהוא חומר חשוב למערכת החיסון וגם אבץ. לאכול אוכל בריא, לא לאכול אוכל מתועש. לא המבורגרים מוכנים, לא נקניקיות. תקנו סטייק טוב, תשימו על הגריל, על המחבת, או תטחנו בעצמכם את הבשר. כמה שאפשר כמה שיותר טרי ויותר בריא".

לגבי קיו-10, אתה ממליץ עליו להפחתת כולסטרול?
הוא לא מפחית כולסטרול. הוא סוג של אנטי אוקסידנט שנמצא בלבבות של פרות. אנשים צמחוניים או טבעוניים לפעמים חסר להם, אנשים רגילים שאוכלים בשר בדרך כלל לא חסר להם. יש הטוענים ואף אחד לא בטוח שזו לא אגדה אורבנית, שזה מונע את ההתכווצות של השרירים או את הנזקים לשרירים. האיטלקים אומרים 'גם אם זה לא נכון זה נשמע לא רע' ,אבל אנחנו לא יודעים אם זה באמת נכון. אני לא קראתי שום מחקר שמוכיח שקיו-10 מוריד את תופעות הלוואי. סך הכול, אחוז תופעות הלוואי קטן, הוא לא אצל כולם ואם יש אז אפשר להחליף לכדור ממשפחות שונות. לא תמיד מי שסובל מאחד מגיב לשני. לפעמים צריך להוסיף כדור שנקרא אזיטרול שהוא כדור שמונע את הספיגה של הכולסטרול במעיים. הכולסטרול נוצר בכבד, מופרש עם מיצי הקיבה למעי, במעי הוא נספג מחדש לדם. אם אנחנו מעכבים את הספיגה שלו מהמעי לדם, על ידי הכדור, אנחנו מורידים את רמת הכולסטרול. יש גם פיטוסטרולים שהם כולסטרולים צמחיים, שנספגים במקום הכולסטרול הטבעי, ואפשר לקנות אותם בבית טבע.

"אם הכולסטרול לא גבוה מידי אפשר לנסות נוסטירול אבל אם הכולסטרול הרע גבוה ומעל 130 אנחנו רוצים להוריד אותו. אם חס וחלילה מישהו סובל ממחלת כלי דם או טרשת עורקים נרצה להוריד אותו לפחות מ-100, במחלת לב או טרשת ברורה נרצה להוריד לפחות מ-70".