עד שנת 2020 כשהשחקן, המפיק ובמאי הקולנוע צבי שיסל הסתובב ברחוב, זיהו אותו מאינספור הדמויות שגילם בקולנוע הישראלי, בין אם בסדרת סרטי "לול" והסרט "שבלול", בין אם מהסרט "מציצים" ובין אם זה מסרטי המתיחות שיצר והשתתף בהם.

מאז שעלתה הדרמה היומית החדשה של HOT – "קיבוצניקים", שהפכה תוך זמן קצר ללהיט ענק, זוכה שיסל ליהנות מאהדה גם מקהל שלא הכיר את חסד נעוריו. "אני הולך לקנות שווארמה והמוכר, בחור צעיר, אומר לי: 'היי פינדה!' ואני מתשאל אותו על הפרקים ומסתבר שהוא לא מפספס אף פרק", מספר שיסל, "אני הולך ברחוב וילדים משני צידי המדרכה צועקים לי: 'פינדה!' ומצטלמים איתי וכל זה. זה משגע ומפתיע אותי לטובה, זה קהל חדש שלא מכיר אותי מ'שבלול' או 'לול'".

האמנת שהסדרה תזכה לכזו הצלחה?
"האמת היא שלא האמנתי שזה יצליח ברמה כזו אבל החבר'ה המוכשרים שיחקו אותה".

"קיבוצניקים", שכתבו אורי ויסברוד, יונה רוזנקיאר, אמיתי אשכנזי ואבנר שפע וביים בועז פרנקל, מגוללת את סיפורה של חבורת קיבוצניקים מקיבוץ "מעיין חיים" שמגלים כי הקיבוץ בו גדלו עומד להתפרק ומחדשים את הקשר שניתק עם השנים, בייחוד עם שובו של יאיר קרפטיג (רועי ניק), מנהיג החבורה שחזר לארץ מחו"ל.

החבורה מוצאת עצמה מתגוררת שוב ביחד בהאנגר תעשייתי בדרום תל אביב וחווה הרפתקאות, רומנים, מריבות, שמחות וחוויות משותפות. 

שיסל (73) מגלם בסדרה את דמותו של פינדה קרפטיג, סבם הקשוח של יאיר ויהל קרפטיג, אידיאליסט עקשן ועצבני שלא מקשיב לאף אחד, מפקד מחתרת שלחם באנגלים בימי המנדט הבריטי ונרדף על ידי חוה פלושניק (מירי אלוני) שמאשימה אותו במות בעלה וטוענת כי הוא מחזיק סליק ובו גופת אדם שהוא הרג.

"זה מעניין כי כשאני שירתתי בצבא בלהקת השיריון, מירי אלוני, שהייתה מחזור אחריי, שירתה בלהקת הנח"ל", מציין שיסל, "ולמרות הקריירות המקבילות, לא יצא לנו לשתף פעולה ביחד עד 'קיבוצניקים'. היא שחקנית מעולה ומגלמת בסדרה את האחראית על בית הזקנים שבו אני גר ויש בינינו יחסים של שנאה וחשדנות".

איך הייתה האווירה על הסט?
"האווירה על הסט הייתה ממש מצוינת, היה שם צוות מקצועי, שלוש מצלמות וחברת הפקה מעולה. רוב השחקנים היו צעירים מוכשרים שעברו כמה חודשים של גיבוש והם נראים ונשמעים כאילו הם נולדו בקיבוץ. התסריט אמין מאוד כי כתבו אותו ארבעה קיבוצניקים. הבמאי בועז פרנקל יודע מה הוא רוצה".

איך התגלגלת לתפקיד של פינדה? עד כמה אתה מתחבר לדמות?
"כשקראו לי לאודישן קיבלתי נייר אחד שבו תיאור הדמות ושלושה דפים לקרוא לבמאי מהתסריט. כשקראתי את הדפים ראיתי שאני לא מתחבר לזה כל כך, שזה נכתב על מישהו אחר ולא לשיסל שיגלם את פינדה, אז באודישן שיניתי את הדיאלוגים כך שזה יתאים לי וקראתי את זה כחצי שיסל וחצי פינדה. לשמחתי, הבמאי ישר נדלק על זה ואמר לי על המקום: 'התפקיד שלך'".

שיחקת לאורך השנים לא מעט אבל היית גם המון מאחורי המצלמה, מה אתה אוהב יותר?
"שמע, תמיד הייתי משני צידי המצלמה. עוד משנות ה-70 הפקתי, ביימתי ושיחקתי במקביל. כשעשיתי את 'לול' או 'שבלול' הייתי גם המפיק אבל גם שיחקתי. תמיד הייתי שותף ומעורב בכל הדברים שעשיתי אז המשחק בא לי באופן טבעי לגמרי".

תהיה עונה שנייה?
"אף אחד לא יודע עוד".

חשוב לציין: קיבוצניקים משודר בימי א-ג בשעה 20:15 ב-HOT3, ב-HOT VOD וב-NEXT TV.