ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי כחול לבן רוצים לקבוע דברים שלא היו בכנסת מעולם בהסכמה וכי הם רוצים להדיח את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. "לפיד מנסה עם היבא יזבק ובל"ד להעביר חוקים איראניים שימנעו ממני להתמודד לראשות הממשלה ולעשות בחירות תוך כדי הקורונה", אמר נתניהו.

לדבריו: "הגענו להסכמה שאני אהיה ראש הממשלה לשנה וחצי ובני גנץ יבוא אחריי לאותה תקופה ובכל תקופה יהיה יושב ראש כנסת ושר אוצר מהמפלגה של ראש הממשלה. הסירוב של כחול לבן לאחדות היא בהכרח תגרור את ישראל לבחירות רביעיות שלא נוכל לטפל בבריאות ובחיים של אזרחי ישראל והם יביאו לקריסה כלכלית של המוני אזרחים. אני קורא לגנץ לעשות את הדבר הנכון, לבוא לממשלת חירום לאומית, שנסיבות הקורונה מחייבות".

דבריו של רה"מ באים על רקע הדיון בבג"ץ נגד השבתת הכנסת והחלפת היושב ראש, יולי אדלשטיין. כאמור, העליון סיים לדון היום  במספר עתירות שהוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון וכחול לבן, העוסקות באדלשטיין, בדרישה שיפעל מידית על פי סמכותו למינוי הועדה המסדרת על מנת למנוע את המשך שיתוק הוועדות וכי יפעל מידית על פי סמכותו למינוי ועדה מסדרת. הדחיפות נובעת מהצורך למנוע את המשך שיתוק עבודת הוועדה הגורמת לפגיעה בוטה, שלא מאפשרת פיקוח ובקרה על עבודת הרשות המבצעת בייחוד בעת משבר הקורונה. בתום הדיון הוחלט לדחות את ההחלטה למועד מאוחר יותר.

השופטת חיות במהלך הדיון בעניינו של אדלשטיין  (צילום: אמיל סלמן)
השופטת חיות במהלך הדיון בעניינו של אדלשטיין (צילום: אמיל סלמן)

הדיון בבג"ץ התקיים בהרכב של חמישה שופטים: נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופטים חנן מלצר, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, וניל הנדל. במהלך הדיון אמרה השופטת אסתר חיות: "בלאו הכי יעשו חילופי כיסאות של יו"ר הכנסת אחרי שנה וחצי לפי הרוטציה שתסוכם". על כך השיב נציג יועמ"ש הכנסת, עו"ד אייל ינון: "לא ניתן להחליף יו"ר הכנסת רק ברוב של 90 חברי כנסת ורק בעילה של התנהגות לא הולמת". 

יו"ר כחול לבן בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר: "כפי שהתחייבתי, מחר נפעיל את הכנסת למען אזרחי ישראל. הדמוקרטיה הישראלית לא תהיה לעולם בת ערובה של פוליטיקה קטנה ולא תהיה נתונה לשום משא ומתן".