חברות הבנייה נערכות להאטה בענף הבנייה לנוכח משבר הקורונה, וכבר יוצאות במבצעים. חברת הבנייה אביסרור משה ובניו הודיעה אתמול על מבצע, ולפיו - "שריינו דירה באחד הפרויקטים שלנו ברחבי הארץ ללא התחייבות. תקבעו את המחיר ותשלמו בחלוף המשבר". המבצע תקף בפרויקטים הנמצאים בשלבי שיווק בערים ברחובות, באר שבע, אשקלון ויבנה.

על פי המבצע, רוכשים שמעוניינים בדירה מתבקשים לשלם מקדמה של 10,000 שקל, ולחתום על חוזה רק בחלוף המשבר, כשניתן גם לבטלו ללא התחייבות.

הסמנכ"ל, יורם אביסרור: "משבר הקורונה יוצר גם הזדמנויות אטרקטיביות. פעמים רבות אחרי משברים בסדר גודל שכזה מחירי הדירות זינקו. אנחנו מאפשרים לרוכשים להימנע מעליות המחירים ולקבע לעצמם את המחיר".

בתוך כך, אפריקה מגורים פרסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה ל־2019, עם מכירות בהיקף שיא של 826 דירות בהשוואה ל־699 דירות בתקופה המקבילה אשתקד - הרווח הנקי לשנת 2019 זינק ב־27% ל־109 מיליון שקל. הרווח ברבעון הרביעי זינק ב־76% ל־58 מיליון שקל.

הנהלת החברה, בראשות המנכ"ל אורן הוד, המליצה למרות המצב על חלוקת דיווידנד של 50 מיליון שקל לבעלי המניות. בפברואר השנה היא הספיקה לגייס 160 מיליון שקל, ששיפרו משמעותית את נזילותה.

הוד: "אנו מברכים על השלמת העסקה למכירת השליטה לקבוצת לפידות, בבעלות יעקב (לוקסי) לוקסמבורג ואלטשולר שחם. החברה השלימה גיוס חוב מוצלח טרם משבר, הקורונה וממשיכה ליהנות מחוסן פיננסי חזק".