בכחול לבן הכחישו הבוקר כי יו"ר המפלגה, בני גנץ, הסכים להיכנס לממשלת אחדות בראשות נתניהו. מספר 4 במפלגה, ח"כ משה (בוגי) יעלון, טען בגל"צ כי "גנץ לא הסכים לשום דבר, היו מגעים שהפסיקו כשהבנו שנתניהו לא מאפשר לכנסת לתפקד. אנחנו בתהליך להפוך לדיקטטורה". ח"כ איילת שקד (ימינה), שעלתה לשידור אחריו, טענה כי גנץ דווקא הסכים לכך.

אז מה התכנית? ממשלת מיעוט?
"הדברים לא ברורים לחלוטין, אבל מה שברור הוא שלגנץ יש מנדט. יש פה אנשים שמאבדים את פרנסתם. צריך ועדת כספים כדי לעזור להם. מי יאשר את זה? יש פה חשיבות עצומה להתגבר על המשבר כדי שהכנסת תתחיל לתפקד". 

אם גנץ יגיע לסיכומים עם נתניהו של רוטציה של שנה וחצי, אתה תסכים להיות בממשלה כזו?
"אתה מאמין לנתניהו? אחרי כל החוויות שעברתי איתו, איך אפשר להאמין לאיש שהכחיש שהסתיר ממני שהוא אישר מכירת צוללות מתקדמות לגרמניה? אנשי הליכוד יצטרכו להסביר לנכדים ולילדים שלהם איפה הם היו כשישראל הפכה לדיקטטורה, תחת אדם שמנסה להימלט מהדין. כשהליכוד יחליף אותו מיד תהיה ממשלת אחדות". 

יאיר לפיד (צילום: אלעד גוטמן)
יאיר לפיד (צילום: אלעד גוטמן)

האם כחול לבן בסכנת פילוג אם גנץ יסכים שנתניהו יהיה ראשון ברוטציה?
"אנחנו לא עומדים בסכנת פילוג. נתניהו מנסה לפרק את כחול לבן בזמן משבר הקורונה. אנחנו לא מתכוונים להתפצל, אלא להחליף אותו". 

אבל אתה עוסק בלפלג את הליכוד וקורא להם להחליף את נתניהו. 
"צריך לראות את מה שקורה כאן. בליכוד צריכים לקבל החלטה אם המפלגה בת ערובה של איש אחד, האם המדינה היא בת ערובה של איש אחד. יש חשיבות עצומה לייצב את המערכת הפוליטית".

משה יעלון (צילום: אבשלום ששוני)
משה יעלון (צילום: אבשלום ששוני)

מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, התייחס אף הוא לפלונטר הפוליטי, ואמר בכאן ב' כי "צריך לטפל בקורונה ובנושאים הכלכליים ולא בפוליטיקה כי היא לא מעניינת כרגע אף אחד. צריך לתת לנתניהו להמשיך להיות ראש דסק קורונה, כי אולי חשובה המשכיות. צריך להקים ממשלת אחדות ונתניהו צריך להבין שהוא צריך להיות שני ברוטציה".

 "לא שמעתי מאודי על מישהו שיושב בטלוויזיה ומנהל מו"מ בסמסים", הוסיף לפיד. "כל הניסיון שלהם (בליכוד) זה לייצר מצג שווא כאילו יש אצלנו פיצול. אני וגנץ עובדים יחד, ומדברים, וחלק מהשיחות שלנו הן על למה נתניהו מתנהג ככה בימי משבר".