אמש נודע כי המגישה לוסי אהריש עוזבת את תאגיד השידור הישראלי שבוע בלבד אחרי שהחלה להנחות בו תוכנית. אהריש לא תמשיך להגיש את התכנית היומית של "סוכן תרבות", שבוע ימים לאחר שהצטרפה למגיש הוותיק קובי מידן. ברשת הצביעו הגולשים על סמיכות האירוע לכך שאהריש השתתפה לילה לפני כן בהפגנה של ארגון "דרכנו", ב"כאן" הסבירו כי זו לא הסיבה למהלך ומסרו :""בצל משבר הקורונה משתנה לוח השידורים והציוותים בתאגיד.התכנית בהגשתם של גאולה אבן סער וירון ברובינסקי בוטלה וגאולה, שהינה עובדת תאגיד, תגיש עם קובי מידן במקום לוסי אהריש. אין קשר להשתתפותה של אהריש באירועים שאינם קשורים לתאגיד"

היום (שלישי) שוחחו אראל סג"ל ודוד ורטהיים על החלטת תאגיד השידור לפטר את העיתונאית. סג"ל טען: "אני רוצה להגיד את דעתי על נושא לוסי אהריש. אני עובד התאגיד אני פרילנס של התאגיד אז בהכרח אני מכבד את מנהליי ומי שמשלם את משכורתי. טענתם היא שלוסי לא הודחה ולא פוטרה על רקע העובדה שהיא קריינה או הגישה את ההפגנה נגד הממשלה, בעד הדמוקרטיה ואיך שיקראו לזה. אם הם אומרים את זה ככה סבבה. בכל זאת אני אומר - אדם זכאי להביע את דעתו, גם לוסי, בלי שיפוטר. אפשר להעיר, אפשר לעשות כמו שעשו אצלי, השעיה אני גם חושב שזה דבילי, גם הציבור מתייחס לזה מתוך הבנה. אם זה נעשה בגלל שהיא הנחתה את ההפגנה אז זה רע מאוד, רע מאוד".

ורטהיים הוסיף ואמר: "אני לא מצליח להבין את ההכחשה של התאגיד ואי אספקת ההסבר החלופי".

סג"ל: "אם זה על רקע מקצועי?".

ורטהיים: "אני אגיד משהו לא עיתונאי כל כך, אנחנו חיים בעידן שאי אפשר לפטר עיתונאי, כי זו תמיד פגיעה בחופש הביטוי. גם עיתונאי צריך לזכור, בסופו של דבר עם כל הרצון לחופש עיתונות ורצון לקידום העיתונות, ואנחנו הראשונים להכיר בכך, גם עיתונות בסוף היא עסק כלכלי והרבה פעמים נאלצים לעשות צעדים. אני לא יודע מה הסיבה האמתית, לוח השידורים, רייטינג או צמצום בגלל הקורונה".

סג"ל: "התזמון לא היה טוב. מכיוון שמדובר באנשים שאני מכבד ומעריך, המנהלים שלי, אני מאמין לדברם. אני רק אומר באופן כללי, וממשיך את מה שאמרתי על אושרת קוטלר ואחרים – אדם זכאי להביע את דעתו מבלי שיפוטר".

אראל סג''ל  (צילום: יח''צ)
אראל סג''ל (צילום: יח''צ)