ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכריז הערב (שני) על עוצר בן שלושה שבועות בממלכה, זאת כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "החל מהערב אני מוכרח לתת לעם הבריטי הוראה פשוטה מאוד. אתם מוכרחים להישאר בבית. מותר לצאת רק במקרה של קניית מצרכים, צורך רפואי, לעבודה (רק במקרים חיוניים וכשלא ניתן לעבוד מהבית), ולצורך תרגיל ספורט אחד ביום (ריצה, הליכה וכו)", הסביר, "אם לא תמלאו ‏את ההנחיות המשטרה יכולה לאכוף ולהנפיק קנסות".

באופן מיידי נסגרו כל החנויות, הספריות והפארקים ובוטלו כל האירועים - למעט הלוויות. עוד נמסר כי אסור להיות חלק מכינוס של למעלה משני אנשים. כאמור, עד כה נרשמו בממלכה למעלה מ-6,600 חולים בנגיף, עליה של 967 חולים לעומת אתמול. על פי הדיווחים הרשמיים, 335 בני אדם מתו ברחבי בריטניה כתוצאה מהמחלה.

הצעדים החדשים שנוקטת בריטניה דומים יותר לאלה שנקטו בשבועיים האחרונים איטליה, ספרד וצרפת. כך למעשה זנחו בדאונינג 10 את הגישה המתירנית שננקטה עד כה במסגרת הטיפול בהתפשטות הנגיף. הממשלה בלונדון השתהתה במשך ימים ארוכים בהכרזה על סגירת מקומות בילוי ועל מניעת התקהלויות גדולות, למרות האזהרות כי בינתיים היא מאפשרת בכך לנגיף הבלתי נראה לעבור מאדם לאדם וכי תגלה זאת רק כשיהיה מאוחר מדי.